Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 16:23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Hvilket er ditt absolutte favorittpar?
Silje og Tengel 40%  40%  [ 4 ]
Liv og Dag 0%  0%  [ 0 ]
Meta og Are 0%  0%  [ 0 ]
Yrja og Tarald 0%  0%  [ 0 ]
Cecilie og Alexander 10%  10%  [ 1 ]
Cornelia og Tarjei 0%  0%  [ 0 ]
Matilda og Brand 0%  0%  [ 0 ]
Hilde og Mattias 0%  0%  [ 0 ]
Jessica og Tancred 0%  0%  [ 0 ]
Gabriella og Kaleb 0%  0%  [ 0 ]
Anette og Mikael 0%  0%  [ 0 ]
Eli og Andreas 0%  0%  [ 0 ]
Bronislava og Tristan 0%  0%  [ 0 ]
Irmelin og Niklas 0%  0%  [ 0 ]
Lene og Örjan 0%  0%  [ 0 ]
Villemo og Dominic 0%  0%  [ 0 ]
Christiana og Sören 0%  0%  [ 0 ]
Elisa og Ulvhedin 0%  0%  [ 0 ]
Berit og Alv 0%  0%  [ 0 ]
Anna-Greta og Vendel 0%  0%  [ 0 ]
Bronja og Jon 0%  0%  [ 0 ]
Madeleine og Dan 0%  0%  [ 0 ]
Tora og Ulf 0%  0%  [ 0 ]
Elisabet og Vemund 0%  0%  [ 0 ]
Kajsa og Havgrim 0%  0%  [ 0 ]
Gunilla og Erland 0%  0%  [ 0 ]
Vinga og Heike 10%  10%  [ 1 ]
Sara og Ola 0%  0%  [ 0 ]
Tula og Tomas 0%  0%  [ 0 ]
Solveig og Eskil 0%  0%  [ 0 ]
Anna Maria og Kol 20%  20%  [ 2 ]
Magdalena og Christer 0%  0%  [ 0 ]
Belinda og Viljar 0%  0%  [ 0 ]
Saga og Marcel/Lucifer 0%  0%  [ 0 ]
Malin og Per 0%  0%  [ 0 ]
Agnete og Henning 0%  0%  [ 0 ]
Marit og Christoffer 0%  0%  [ 0 ]
Benedikte og Sander 0%  0%  [ 0 ]
Vanja og Tamlin 0%  0%  [ 0 ]
Christa og Linde-Lou 10%  10%  [ 1 ]
Mali og André 0%  0%  [ 0 ]
Hanne og Vetle 0%  0%  [ 0 ]
Karine og Joakim 0%  0%  [ 0 ]
Vinnie og Rikard 0%  0%  [ 0 ]
Ellen og Nataniel 0%  0%  [ 0 ]
Gro og Gabriel 0%  0%  [ 0 ]
Tova og Ian 10%  10%  [ 1 ]
Antal röster : 10
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 19 november 2016, 14:54 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Jeg vil gjerne vite hvilket som er ditt absolutte favorittpar i serien, i tillegg til å se en liste over topp 10, gjerne med begrunnelser. :)

Dessverre har avstemningen et begrenset antall valgmuligheter, så derfor er det ingen par fra før Tengel den godes tid med, og har måttet kutte ut noen få etter den tid også. Men de må gjerne tas med på favorittlistene.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Senast redigerad av Silje Arngrimsdatter 15 juni 2020, 00:37, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 19 november 2016, 16:03 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
1. Silje og Tengel – de elsker hverandre over alt på jord, og er helt uatskillelige – de har alltid vært mitt favorittpar, så jeg kan ikke velge noen andre, men de to neste parene på listen kommer bare hårfint bak
2. Tula og Tomas – de to er så utrolig fine sammen, de har en så fin samhørighet og virker som de utfyller hverandre på beste måte – akkurat som Silje og Tengel elsker de hverandre så høyt og er så avhengige av hverandre at de ikke greier å leve uten hverandre; jeg smelter totalt
3. Anna Maria og Kol – én av de absolutt fineste kjærlighetshistoriene i serien; kjemien gnistrer fra første stund
4. Cecilie og Alexander – jeg har alltid likt disse to sammen, kanskje også fordi de ikke har den letteste veien til hverandre
5. Christa og Linde-Lou – de passer bare så utrolig bra sammen; virkelig et fint par – forferdelig synd at det viser seg at han ikke bare er død, men også hennes mors halvbror, men det forandrer ikke min mening om dem som par (kanskje jeg er litt smårar? :giggle: )
6. Liv og Dag – de passer veldig godt sammen, og hadde det ikke vært for Dag, kunne nok Liv fått det veldig tungt etter det første, forferdelige ekteskapet sitt
7. Anna-Greta og Vendel – et forhold fylt av humor, varme og kvikke replikker – skulle gjerne ha lest litt mer om dem som par
8. Jessica og Tancred – første gang jeg leste serien, hadde nok disse to havnet enda høyere opp – de er søte sammen, og jeg liker dem veldig godt
9. Vinga og Heike – liker dem bedre sammen som bikarakterer senere i serien enn selve kjærlighetshistorien mellom dem (som drar altfor mye i langdrag!)
10. Mali og André – liker dem både hver for seg og sammen

Det var utrolig vanskelig å bestemme seg for de siste to plassene på listen. Benedikte og Sander, Belinda og Viljar, Agnete og Henning, Yrja og Tarald, Malin og Per og Bronislava og Tristan kunne nesten like godt ha befunnet seg der.

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 30 november 2016, 22:05 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2013, 21:12
Inlägg: 171
Ort: Shamas trädgård
Många spännande par att välja mellan. :cheers:

Favoritpar i isfolket:

1.Christa och Linde-Lou: Oavsett den skumma släktskapen så tycker jag att deras kärlekshistoria är vacker. Återseendet är fängslande och man kan förstå bådas, särskilt hennes tankar kring sitt Christas åldrande och de andra hindren mot deras relation. Skönt att slippa Abel, jävla missionären en-två gånger i veckan. Jag blir så arg, stackars kvinna! Hon behöver sitt andra äventyr med Linde-Lou. :tkiss:
2.Tengel och Silje: Ett självklart svar, deras kärlek är övertygande och vacker.
3.Villemo och Dominic: Favoritpar från min tidiga ungdom.
4.Vanja och Tamlin: Har svårt för början av deras historia, men någonstans efter att han räddar Vanjas liv blir det bättre. Svanssex är jävligt konstigt, men tycker det är kul med de övriga erotiska utsvävningarna. :adhiding: hehehe
5.Tova och Ian: Tova får äntligen möta sin äkta kärlek och hennes försök till att hålla sig på den goda sidan belönas. Upptakten till deras kärleksscen är dock ganska konstig.
6.Vinga och Heike: Hennes spontanitet, deras gemensamma osäkerhet och bådas försök att övervinna sin svartsjuka. Detta följt utav åratal med kärlek.
7.Tula och Thomas: Sättet Thomas lyckas fånga Tulas hjärta och ge henne en anledning att stanna i människornas värld är mycket rörande. Särskilt kampen för hans liv och sammanbrotten när hon förlorar honom.
8.Liv och Dag: Synd att tiden de hade till att hitta varandra överskuggades av Sol. Skulle vilja se mer om hur Dag och Liv tillsammans lyckas överkomma hennes emotionella ärr.
9.Mattias och Hilde: Älskar hur godhjärtad Mattias är och han går mig inte på nerverna. Hilde och han är så söta.
10.Tarjei och Cornelia: Faktiskt, jag vet att hon är allmänt hatad, men faktumet att de passar så fruktansvärt dåligt för varandra gör deras historia intressant.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 1 december 2016, 10:32 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Tengel och Silje - Jag tror det är självklart ärligt talat. Deras fina kärlek för varandra, deras spännande historia tillsammans och deras kamp för att få vara tillsammans helt enkelt. De är så gulliga i Demonernas fjäll när de möts igen. :tkiss:
Alexander och Cecilie- Mitt favorit par! :giggle: Deras kamp och kärlek för varandra är för sött! Själv vet jag vilka drömmar jag hade om min egna drömprins som då skulle efterlikna Alexander, och vår historia skulle bli exakt som Alexanders och Cecilies... :oops: :giggle:
Are och Meta- Are är så himla söt då han på sett och vis friar och hämtar tillbaka den skrämda lilla Meta. Gullisar :tkiss:
Liv Hanna och Dag- Behöver jag ens skriva något här? De är ju helt enkelt magiska. De är så söta ner de inser sin kärlek för varandra och blir från två till en :tkiss:
Anna-Maria och Kol- Kommer alltid förbli mitt favorit par egentligen efter Silje och Tengel :giggle: Deras kärlek som sakta växer fram. Hur den hård och kalla gruvarbetaren faller för den vänliga och osäkra "mamsellen". Så söta de är! :tkiss:
Eskil och Solveig - En mogen men fortfarande rätt osäker kvinna blir förälskad i en mycket yngre man och lyckas lugna ner honom. De är så gulligt när han inser att han vill inte ha andra unga & söta flickor, utan den vackra och vuxna kvinnan Solveig.
Christa och Linde-lou - Jag gråter jämnt dock åt deras kärlek. Så många år emellan deras senaste möte, och när de möts igen vid Demonernas fjäll så är deras kärlek för varandra fortfarande like stark som den var då deras kärlekssaga startade!
Heike och Vinga - Här krävs nog inga ord ens. Deras kärlek är ju bara för fin, och rätt rolig också... :giggle:
Ulvhedin och Elisa - Ja, först på var den väl lite... Invecklad om jag säger så. Men sedan genom åren och allaböckerna är det ju märkbart att de älskade varandra högt, och jag får tårar i ögonen när de möts vid Demonernas fjäll. Alltså, jag älskar den boken! Så många fina möten osv, Demonernas fjäll är absolut min favorit Isfolks-bok! :giggle: :lol:
Mar och Shira - Och här är då sista paret. Det är ju något alldeles speciellt med den drabbade Mar och utvalda Shiras kärlek. Invecklad från start, men deras förälskelse för varandra var så stark trots allt att de föll för varandra och deras kärlek var stor för varandra.

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 2 juni 2020, 10:37 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 25 maj 2020, 12:39
Inlägg: 246
*Lenes man hette Örjan :)

_________________
(|__(*,,,*)__/)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 15 juni 2020, 00:42 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Mika_295 skrev:
*Lenes man hette Örjan :)


Takk! Fikset nå. :) Aner ikke hvor det andre navnet kom fra. :giggle:

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 15 juni 2020, 10:31 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 3 september 2018, 14:54
Inlägg: 107
Ort: Uppsala
Silje och Tengel!!! :tkiss:

_________________
Beam me up


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Topp 10 favorittpar
InläggPostat: 15 juni 2020, 17:18 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 25 maj 2020, 12:39
Inlägg: 246
Jag har många favoriter, men ett av dom jag gillar mest är mellan Tova och Ian. Dom är så fina ihop. Tova, en kraftigt drabbad och mycket ensam varelse, som av människornas fördomar aldrig förväntat sig att hitta en äkta kärlek. Ian, en dödssjuk man som ville få ut så mycket som möjligt av de sista få månaderna han förväntades leva och av en slump träffade Isfolket.

_________________
(|__(*,,,*)__/)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012