Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 23:54

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Marco - Lucifers son
InläggPostat: 26 mars 2018, 09:56 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Men det är ju hur svårt som helst! För mig är inte män vackra bara vid att ha ett spesifikt utseende. Sen tycker jag Marco ofta beskrivs så att jag ser för mig honom som rätt.. mesig i utseendet :D
När jag var ung var jag rätt plakatkär i Michael Praed from Dynastiet, men han är inte så som jag ser för mig Marco. Ian Sommerhalder är mörk och blåögd, jag tycker han är fin att se på, men om han är "tillräcklig" för en Marco i mina ögon.... jo för mig skulle han kunne vara en bra Marco rent utseendemässigt. Men frågan är om alla andra skulle vara överens?

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Marco - Lucifers son
InläggPostat: 27 mars 2018, 08:11 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Ja, jag förstår dig! Det där med.. Mesigheten alltså!

Jag tror det bara finns en man som jag tycker är just vacker (jag kan tycka att män är t ex stiliga, så som Cary Grant som var stilig och manlig) och det är faktiskt John F. Kennedy jr! Den mannen var ren skönhet i mina ögon. Det har jag alltid tyckt, sedan jag var liten. Älskade att se honom på omslagen av tidningar redan som liten flicka... Tyckte att han var rent ut sagt VACKER (redan då!).

Marco beskrivs som en överjordiskt vacker man. Även ifall Kennedy var mänskligt vacker, så var han mycket vacker, enligt mig då... ;)
Tycker om män med lite djupt ned liggande ögon som han hade. Det finns något mystiskt där.
Dock var Kennedy rätt manlig i mina ögon, från skillnad av vad bilden ibland målas upp av Marco (tyvärr...). Man får nästan känslan av att han rätt.. Pojkaktig ut istället. Och så vill jag egentligen inte alls föreställa mig Marco! :giggle:

Nåja, men än blir det fortfarande Kennedy för mig! :giggle:

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Marco - Lucifers son
InläggPostat: 27 mars 2018, 16:06 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21 januari 2008, 19:20
Inlägg: 1556
Jeg liker Marco. Jeg har alltid likt Marco. Han er så mystisk og interessant – og dessuten så vanskelig å få ordentlig grep om, hvilket gjør ham bare enda mer interessant. Selv om jeg ikke kan fordra Lucifer, liker jeg faktisk Marcos svartengelegenskaper. Og det at han blir beskrevet som overjordisk vakker, appellerte i hvert fall til den tenåringen jeg var første gang jeg leste om ham. Jeg var vel nærmest forelsket i ham en stund der. :giggle: :oops:

Den skuespilleren som kommer nærmest til hvordan jeg så/ser for meg Marco, er en veldig ung Mel Gibson (som i Gallipoli, The Bounty, The Year of Living Dangerously, The River, Tim, etc.). Som ung har Gibson dette magnetisk tiltrekkende ved seg som Marco må ha! Han har verdens vakreste øyne (riktignok en del lysere enn Marcos sotgrå), er mørkhåret og solbrun. Han stemmer derfor veldig bra overens med mitt bilde av Marco.

Bild

At Marco er gutteaktig, er vel ikke så rart, i og med at han bare er 22 når han drar fra Linde-alléen. Han blir vel heller aldri stort eldre utseendemessig? :ponder2:

Må til slutt si at jeg er skuffet over hva Margit gjør mot ham mot slutten av Lysets rike. Totalt unødvendig og karakterdrepende. Om hun absolutt må gi ham en kjæreste, skulle hun tatt seg tid til å bygge opp en ordentlig kjærlighetshistorie med en mer likeverdig, voksen partner. (Eller paret ham opp med Sol. Det kunne vært interessant lesning. Synes de har en viss kjemi. :whistle: )

_________________
Stay gold!
Have a good destiny!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Marco - Lucifers son
InläggPostat: 27 mars 2018, 18:01 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Silje Arngrimsdatter skrev:

Må til slutt si at jeg er skuffet over hva Margit gjør mot ham mot slutten av Lysets rike. Totalt unødvendig og karakterdrepende. Om hun absolutt må gi ham en kjæreste, skulle hun tatt seg tid til å bygge opp en ordentlig kjærlighetshistorie med en mer likeverdig, voksen partner. (Eller paret ham opp med Sol. Det kunne vært interessant lesning. Synes de har en viss kjemi. :whistle: )


Jeg er helt enig med deg her! Det var helt fryktelig opplevelse for meg å lese om den biten. Stjerneøye må være alveslekt og blir dermed voksen på null komma niks, se bare på Tamlin (demon) som også blir voksen på svært kort tid.
Men for meg var det bare..... pladask på magen magaplask feil. Det fantes så utrolig mange kvinner han kunne fått det til med, blandt annet lemurene og det orginale folket som kunne overgått ham i alder, slik at forholdet kunne blitt mer jevnstilt men... ja... huff.

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Marco - Lucifers son
InläggPostat: 28 mars 2018, 08:55 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Åh, när jag läser era svar vill jag bara lära mig norska!!

Mel Gibson är rätt tilldragande, ja. Tycker om honom i Gallipoli och Braveheart. :tkiss: :tkiss:
Men jag föreställer mig Marco med mystik -- och det ser jag hos Kennedy -- men inte hos Mel.

Silje, det är likadant här. Har aldrig tyckt om Lucifer. Han ger mig... Obekväma vibbar. :giggle:
När jag var yngre och läste böckerna för första gången gillade jag inte alls Marco. Tyckte att han beskrivs lite väl... Gudomlig :giggle:
Nu gillar jag honom dock.

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012