Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 21:36

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 102 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Författare Meddelande
InläggPostat: 8 november 2012, 21:40 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Ja, hon borde fått lite mer uppmärksamhet. För nu är hon i mina ögon ganska anonym och nästan ett blankt blad. Villemo, Dominic och Niklas är ju så väl beskrivna så det känns som att de är ens vänner, eller något sånt :).

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 april 2013, 09:56 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Blev medlem: 6 maj 2012, 19:16
Inlägg: 387
Ort: Stockholm
Jag skulle gärna se mer av Irmelin och Niklas och Christa, jag gillar dem! :tkiss:

_________________
♥"You have to decide what's important.
Keeping your pride and getting nothing
or taking a risk and maybe, maybe
having Everything."♥


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 5 april 2013, 17:12 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Bakom Fasaden skrev:
Irmelin borde fått en egen bok :lshower:
Jag tror att hon hade varit en en intressant karaktär. Det vore inte fel att få reda på mer om hennes tankar/känslor m.m.



Jeg tenker i samme bane som deg. Jeg tror Niklas og hennes historie har masse som burde vært fortalt. Å gjøre dem til bipersoner for Villemo og Dominics historie forstår jeg hvorfor er gjort. Men jeg synes som deg at de da burde fått sin egen bok.

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 18 juli 2013, 21:26 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2013, 21:12
Inlägg: 171
Ort: Shamas trädgård
Trond eller Sölve, båda dog mycket plötsligt. Särskilt Trond då hans drabbade sida endast visades i en kort stund innan han dog. Dock anser jag att båda sluten på deras historier var avhuggna.

Skulle vilja veta vad som hände men Sinsiew de sista månaderna i hennes liv också skulle även varit spännande att veta mer om de svarta blommorna i Shamas trädgård.

Och vad hände med Shira och Mar efteråt! Vi fick ingen sexscen och det sista som nämndes när de ännu var i livet var att de gick mot sitt hus/tält...

Det är nog majoriteten. :)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 augusti 2013, 09:57 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 11 april 2013, 11:36
Inlägg: 224
Ort: Laholm
Ingrid skulle helt klart fått mer utrymme! Hon var ju en riktigt fräck häxa men efter Galgdockan försvann hon ju bara. Hon är ju egentligen en av de starkaste personligheterna i hela sagan, minst lika stark som Sol eller Tula. Vet att jag blev grymt besviken första gången jag läste böckerna och hon inte var med mer.

Jag hade gärna läst mer om Tobba också. Det hade varit intressant!

_________________
Dreams are not enough to win a war
Out here they're always keeping score
Beneath the tan the battle rages
Smile a rented smile, fill someone's glass
Kiss someone's wife, kiss someone's ass
We do whatever pays the wages


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 7 augusti 2013, 12:05 
Drabbad
Drabbad
Användarvisningsbild

Blev medlem: 9 maj 2013, 15:01
Inlägg: 444
Ort: Vislanda, Småland
Marion skrev:
Ingrid skulle helt klart fått mer utrymme! Hon var ju en riktigt fräck häxa men efter Galgdockan försvann hon ju bara. Hon är ju egentligen en av de starkaste personligheterna i hela sagan, minst lika stark som Sol eller Tula. Vet att jag blev grymt besviken första gången jag läste böckerna och hon inte var med mer.

Jag hade gärna läst mer om Tobba också. Det hade varit intressant!


Håller med dig till 100%
Ingrid borde verkligen fått en mer bok än Galgdockan,
Den boken var en av mina favoriter :)
Och så håller jag med om att Tobba också skulle fått en bok, och kanske Vega?

_________________
~Memento te mortalem esse


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 30 juni 2016, 16:18 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
Vinga och Heike. De är ett sådant perfekt par. Ja jag vet de har fått många böcker i rad särskilt Heike.

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 december 2016, 09:05 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2013, 21:12
Inlägg: 171
Ort: Shamas trädgård
Hoppar på Ingrid tåget, hon försvinner (fokuset på henne minskar åtminstone) alldeles för fort! Skulle vilja se mer av hennes liv, särskilt när hon frammanar det grå folket! Det sägs ju stt riterna hon utförde var mycket olika de i Våroffer, så det skulle inte kännas som en upprepning.

Jag skulle vilja se mer av Sunniva den yngre och att hon fick några förmildrande drag, tycker det är så tråkigt när karaktärer (särskilt isfolkssläktingar) är så ensidiga. Tror definitivt att vi kunde sympatiserat med Yrja även om Sunniva hade mer personlighet än gnällig och hjälplös. Eller? :shrug:

Irmelin, vem är hon? Hur är hon? Jag vill veta mer! Samma sak gäller Lene som försvinner helt, även på sitt eget bröllop! Håller nog med Anna och Dan i podden angående Niklas, han är bara trist och sur.

Står fortfarande vid min åsikt att mer om Sölve och Trond skulle vara intressant. :greedy: Att ge tillbaka Sölve hans hjärnceller skulle också uppskattas.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 20 januari 2017, 12:33 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Jonatan!

Han får utrymme i små män kastar långa skuggor men inte tillräckligt. I Fångad av tiden är han liksom där bakom och bara vill komma fram men han får enkelt ta birollen är huvudkaraktärerna Tova och Nataniel visar upp sig.

Ge Jonatan mer plats! Han är ju en otroligt intressant karaktär.

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 mars 2017, 12:59 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Lite mer av Tarjei faktiskt...
Annars Niklas och Irmelin skulle jag tro :)

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 22 november 2017, 19:12 
av Isfolket
av Isfolket

Blev medlem: 20 november 2017, 13:35
Inlägg: 96
Targenooor !!! Åååh ! Hvorfor fikk ikke han en hel bok i det minste ? Det forsto jeg aldri.
Bild

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 23 november 2017, 20:05 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Jag älskar Targenor! Önskar också att det fanns en hel bok till honom!!!!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 102 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012