Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 22:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 27 september 2015, 18:23 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Hej! Vad kul att just du hittade hit! Va roligt att du valde bli medlem med!

Detta forumet är för alla oss Isfolksfans som älskar Margits saga om Isfolket. Det är även rum för de som inte gillar Isfolket, men som gillar Margit som författare.
Alla forumskategorier som omhandlar Isfolket eller andra Sandemo-böcker är öppna för alla att läsa i, men man behöver vara medlem för att skriva.
Sen finns det lite småforums som är dolda för att se tills man loggar in som medlem, detta är av önskemål från forumets medlemmar!

Vi har inte mycket regler här, och gillar att hålla enkelheten och mysfaktoren hög. I bland har vi låg aktivitet, i bland skjuter det i vädret. det är nog som med alla forum.
Det finns bokstavligen talat tusentals trådar om Isfolket här, och en hel del trådar om mycket annat med.

Innimellan kör vi något vi kallar FUSK - Forums UppeSittarKväll. När vi kör FUSK kommer alla som kan att logga in under den ungefärliga angivna tiden, varpå så många som möjligt loggar in och skriver i trådarna. Det brukar inte vara ofta, vi hade FUSK i skrivande stund, och förra var våren 2014 så det är inte så ofta vi kör detta. Alla som kan hänger på, även om det råkar bli bara fem minuter eller hela kvällen.

Va? Har du inte skapat konto än? Men vad väntar du på! Det kostar ju inget!

Välkommen till soffan!

--Edit--
Kom på jag kan skriva lite hur man får inn länkar i forumet och sådan för de som inte är hemmavan på forum

Över rutan du skriver har du lite knappar

B: Fetmarkerat stil på den texten du markerar. Eller all text i hela inlägget.
i: Kursiv text på altihopa du markerar
u : understrek på all text du markerar

Quote: Att skapa en citat. Som detta
Citat:
Detta är ett citat


List och List= är olika listor.
* är post i listan.

Img används för en bildlänk. Du måste ladda upp bilden nånstans där "alla" kan se bilden, sen trycker du Img-knappen och limmar in länken mellan [ img ] och [ /img ]
URL används för att göra en länk. Markera ett ord och trycka "url" knappen. Du får sedan en länk som ser såhär ut.
[ url ]En länk [ /url ] . (Dock utan mellanslagen). Sen måste du skriva in länken: [ url=länken ] En länk [ /url ]
Eller du kan bara limma in länken och vi andra kopierar den ;)

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 27 september 2015, 18:54 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Varmt välkomna!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 19 oktober 2015, 07:39 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 19 oktober 2015, 07:22
Inlägg: 1
Tack det ska bli intressant att få vara med här! Är isfolketpiggare sedan jag var 20 år nu är jag 46 år har läst bokserien 3 gg. Just nu läser jag hennes fristående bokserie sandemoserien :crazy:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 februari 2016, 20:27 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 16 februari 2016, 19:40
Inlägg: 2
Hei på dere - en nordmann i gjengen. Jeg får vel være med? :) Lover å oppføre meg pent.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 februari 2016, 22:33 
Gudom
Gudom

Blev medlem: 2 december 2005, 15:02
Inlägg: 3086
Luxera skrev:
Hei på dere - en nordmann i gjengen. Jeg får vel være med? :) Lover å oppføre meg pent.



Selvfølgelig. Velkommen til oss du og alle nye. :)

_________________
For it would seem - her case proved it - that we write, not with the fingers, but with the whole person. The nerve which controls the pen winds itself about every fibre of our being, threads the heart, pierces the liver.
( Virginia Woolf, Orlando)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 juni 2016, 19:00 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Valde ' besvara ' men det kanske är fel , men helt ärligt förstår jag mig inte på detta ( *fniss* ) !
Men tack så mycket ! Så kul att veta det finns andra som är stora isfolks - fan ! Tänkte också höra om ni kanske kan starta en tråd till enbart Tarjei Lind av Isfolket ? Kram !!

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 juli 2016, 11:38 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Malou av isfolket skrev:
Valde ' besvara ' men det kanske är fel , men helt ärligt förstår jag mig inte på detta ( *fniss* ) !
Men tack så mycket ! Så kul att veta det finns andra som är stora isfolks - fan ! Tänkte också höra om ni kanske kan starta en tråd till enbart Tarjei Lind av Isfolket ? Kram !!


Välkommen :D finns säkert redan en: kolla här viewforum.php?f=21

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 10 juli 2016, 19:16 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Tack så mycket :) Hittade faktiskt ingen tråd om Tarjei så gjorde en egen , utan svar ( HAHA sitter och skrattar medan jag ens skriver det ) ;)

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 1 juni 2017, 21:02 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 1 juni 2017, 19:36
Inlägg: 1
Dan skrev:
Varmt välkomna!

Hej! Registrerade mig nyss på forumet. Blev dock lite fel då jag ville använda VingaTark som användarnamn och lyckades tappa i:et så det blev VngaTark. Kan jag ändra det på något sätt? Mvh,Annika


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 juni 2017, 09:26 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
VngaTark skrev:
Dan skrev:
Varmt välkomna!

Hej! Registrerade mig nyss på forumet. Blev dock lite fel då jag ville använda VingaTark som användarnamn och lyckades tappa i:et så det blev VngaTark. Kan jag ändra det på något sätt? Mvh,Annika


"VingaTark" finns redan till en annan användare, så det hade oavsett inte gått :)

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 oktober 2017, 19:11 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 1 oktober 2017, 20:47
Inlägg: 3
Hej,

Jag är ny på forumet och känner att jag äntligen har hittat hem.

När jag var 15 år upptäckte jag Sagan om Isfolket för första gången och nu 26 år senare har jag läst böckerna mer än 10 gånger.
Jag hittade hit tack vare att en vän föreslog att jag skulle börja lyssna på poddar och då hittade jag Isfolkspodden, lyckan var gjord. Podden fick mig att inse att jag inte var ensam om min besatthet, önskar bara att jag hittat denna värld tidigare.

Nu hoppas jag bara att jag ska förstå mig på detta med forumet och hur det fungerar här :)

Om nån känner sig manad att lära mig, så får ni gärna höra av er.

Väl bemött //Lisela Lie


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 2 oktober 2017, 21:43 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Lisela Lie skrev:
Hej,

Jag är ny på forumet och känner att jag äntligen har hittat hem.

När jag var 15 år upptäckte jag Sagan om Isfolket för första gången och nu 26 år senare har jag läst böckerna mer än 10 gånger.
Jag hittade hit tack vare att en vän föreslog att jag skulle börja lyssna på poddar och då hittade jag Isfolkspodden, lyckan var gjord. Podden fick mig att inse att jag inte var ensam om min besatthet, önskar bara att jag hittat denna värld tidigare.

Nu hoppas jag bara att jag ska förstå mig på detta med forumet och hur det fungerar här :)

Om nån känner sig manad att lära mig, så får ni gärna höra av er.

Väl bemött //Lisela Lie


Välkommen hit :D

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 27 november 2017, 23:59 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 27 november 2017, 23:40
Inlägg: 2
Hej! Jag är ny här på forumet! Lyssnar nu på audioböckerna på svenska. Har tidigare läst de på isländska några gånger. Hittade podden när jag var på bok 26 och har njutet av att höra Anna och Dan diskutera böckerna sedan då. Har några gånger försökt delta i diskussionen men de verkar inte höra mig!
Fråga! Finns det någon diskussionstråd om podden eller får man kommentera på tillhörande frågotrådar?

Mvh Solveig


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 29 november 2017, 09:57 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Solveig skrev:
Hej! Jag är ny här på forumet! Lyssnar nu på audioböckerna på svenska. Har tidigare läst de på isländska några gånger. Hittade podden när jag var på bok 26 och har njutet av att höra Anna och Dan diskutera böckerna sedan då. Har några gånger försökt delta i diskussionen men de verkar inte höra mig!
Fråga! Finns det någon diskussionstråd om podden eller får man kommentera på tillhörande frågotrådar?

Mvh Solveig


Välkommen till forumet!

Ja, det finns diskussionstrådar för varje avsnitt. viewforum.php?f=35

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 30 november 2017, 09:48 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 24 april 2016, 17:53
Inlägg: 813
Ort: Vita salarna
Solveig skrev:
Hej! Jag är ny här på forumet! Lyssnar nu på audioböckerna på svenska. Har tidigare läst de på isländska några gånger. Hittade podden när jag var på bok 26 och har njutet av att höra Anna och Dan diskutera böckerna sedan då. Har några gånger försökt delta i diskussionen men de verkar inte höra mig!
Fråga! Finns det någon diskussionstråd om podden eller får man kommentera på tillhörande frågotrådar?

Mvh Solveig


Välkommen Solveig! *skip*

_________________
When I'm good, I'm very good. When I'm bad.. I'm better.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012