Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 00:03

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 januari 2008, 00:14 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 15 januari 2008, 14:32
Inlägg: 59
Setsuna skrev:
Axna skrev:
Setsuna skrev:
Årtalen kan hon väl för gudars skull hålla rätt på...


Det kan nog inte vara så lätt för Margit att hålla rätt på årtalen... Jag tycker faktiskt att man får ha överseende på dem fel som finns i böckerna!

Skriv du över 75 böcker i samma serie, så får du se hur lätt (svårt) det är att komma ihåg allt! ;)


Fast hade jag skrivit 75 böcker i en serie som blivit så framgångsrik skulle jag satt det i en ära att hålla koll på småsaker för att kunna hålla standarden uppe på böckerna...


Har du någonsin gett ut 75 böcker? Jag tror inte att någon vet hur svårt att upprätta en bra standard hela vägen ut på en sån bokverk! Skriv du 75 böcker och vi får se hur går... Jag slår vad om at du kommer göra en del missar, stora som små precis som Margit!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 januari 2008, 00:24 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Jo absolut det ÄR en jätte miss av Margit men som sagt man kan inte hålla reda på allt och jag tycker oxå man kan ha överseende med det.
Hon har ju lyckats sååå jävla bra med den serien tycker jag, och den missen är faktiskt inget jag har tänkt på fören det drogs upp nu, men jag älskar hennes böcker lika mycket för det.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22 januari 2008, 08:22 
Isfolketpoddare
Isfolketpoddare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2007, 17:37
Inlägg: 2368
Ort: Göteborg
Axna skrev:
Setsuna skrev:
Axna skrev:
Setsuna skrev:
Årtalen kan hon väl för gudars skull hålla rätt på...


Det kan nog inte vara så lätt för Margit att hålla rätt på årtalen... Jag tycker faktiskt att man får ha överseende på dem fel som finns i böckerna!

Skriv du över 75 böcker i samma serie, så får du se hur lätt (svårt) det är att komma ihåg allt! ;)


Fast hade jag skrivit 75 böcker i en serie som blivit så framgångsrik skulle jag satt det i en ära att hålla koll på småsaker för att kunna hålla standarden uppe på böckerna...


Har du någonsin gett ut 75 böcker? Jag tror inte att någon vet hur svårt att upprätta en bra standard hela vägen ut på en sån bokverk! Skriv du 75 böcker och vi får se hur går... Jag slår vad om at du kommer göra en del missar, stora som små precis som Margit!


Oj oj oj, värst vad detta blev personligt nu då!

Jag säger bara hur jag hade gjort och jag är perfektionist när det gäller mig själv. Sedan är jag petig med att årtal ska stämma och det beror på att jag älskar historia och är mån om att saker ska bli rättskivna. Jag hittar ofta fel i böcker pga det men det hindrar ju inte mig från att tycka att de är väldigt bra och vilja läsa om de. Jag uppskattar en bra story mer än småfel men jag kn påpeka dem i en sådan här tråd.

_________________
"You´re fivehundred years old and you cant use the phone?What are you, an immortal idiot??"

http://setsunaceras.blogspot.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: MEGA FEL!!!
InläggPostat: 27 juni 2011, 17:16 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 oktober 2006, 20:01
Inlägg: 1433
Ort: Vetlanda
Har precis läst ut boken o reagerade inte alls på detta mega fel. Vilket är lite skoj med tanke på att jag läser böckerna med viljan att försöka hitta lite fel den här gången.

_________________
-|- The Power of Imagination makes us infinite -|-


Blogg om Isfolket och Margit Sandemo


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012