Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 23:07

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 1 juli 2010, 08:06 
Nyföding
Nyföding

Blev medlem: 1 juli 2010, 00:33
Inlägg: 7
tackar :dsong:

_________________
Umm..jag är den som Taran-Gais Andar glömde =/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: 3 oktober 2010, 17:01 
Isfolksfan
Isfolksfan
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 oktober 2010, 16:19
Inlägg: 20
Ort: Isfolkets dal
Vanja skrev:
Jag brukar garva åt stackars Heike när Vinga ska rida på hans rygg för att inte få barr i fötterna eller nåt och håller på att gnida sig mot honom och säga knäppa grejer... Det tycker jag är en jättecharmig scen. :D



Det är roligt :lol:

_________________
//Villemo Lind :mrgreen:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11 oktober 2010, 17:14 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 4 juli 2008, 11:14
Inlägg: 196
'Du har så fint strävt hår, precis som getens( :lol: )! Oh, vad jag tycker om dig!'
'Sitt still'
'Tänk, så breda skuldror du har! Får jag känna på dem?'
'Inte just nu, är du snäll. Vill du vara så vänlig att sitta ordentligt?'
'Hopp, fålen min!'
'Jag är inte din fåle!'
'Jo, det är du! Du liknar en ordentlig hingst, sån som far hade förr i världen... Nej, förresten. Har jag inte fina fötter(lolwhut?)?'

//Vinga och Heike

_________________
“I sat down at the desk. I was going to write something truly churlish such as ‘I’ve learned that I’m the slave of a tyrant.’ But when I looked up and saw him standing over me with the switch in his hand, I changed my mind.”

- The vampire Armand


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 15 oktober 2010, 22:09 
Utvald
Utvald
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 september 2010, 10:38
Inlägg: 551
Ort: Göteborg
Har just läst ut Stad i skräck, och började som alltid asgarva åt den fulle lustigkurren, hette han Herbert? När liftaren talar om att hans nästa tåg skulle gå om fyra timmar.
"Det blir miss-i-nassen, det!" gastade Herbert.
Haha, gastade!? Och jag har alltid trott att miss-i-nassen var något internt i vår familj, nåt som mamma och mormor använde sig av. :giggle:

Även Christa skrämmer en gudkille och orsakar ett kacklande också, i Trollmåne. Både det och Sols attack är bara så hysteriskt roliga. Man vet ju liksom själv hur man reagerar när man blir så totalt överraskad :rofl2:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 16 november 2010, 17:00 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 april 2007, 16:27
Inlägg: 7000
The_rose skrev:
'Du har så fint strävt hår, precis som getens( :lol: )! Oh, vad jag tycker om dig!'
'Sitt still'
'Tänk, så breda skuldror du har! Får jag känna på dem?'
'Inte just nu, är du snäll. Vill du vara så vänlig att sitta ordentligt?'
'Hopp, fålen min!'
'Jag är inte din fåle!'
'Jo, det är du! Du liknar en ordentlig hingst, sån som far hade förr i världen... Nej, förresten. Har jag inte fina fötter(lolwhut?)?'

//Vinga och Heike

:rofl2: :rofl2: "Precis som getens" :lol: Vilken komplimang! ;)

_________________
Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?Bild


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 4 oktober 2011, 21:11 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
I Färjkarlen är det ju en del käbblande mellan länsman Sveg och betjänten Olsen. Egentligen gillar jag inte komik där man gör narr av någon (Olsen är lite korkad...), men dialogen är så himla bra skriven:

- Åker man förbi här för att komma dit? (Sveg)
Olsen funderade Det gav honom en dum prägel.
- Nej, det gör man inte. Men..
- Nå, kläck det ur dig nu, och stå inte som en äggsjuk höna!
Olsen såg förebrående på sin överordnade. Fick man säga så, när det var en vacker dam närvarande (Adele) att göra intryck på?
- Nej, jag bara tänkte...
- Fräls och bevar oss då, stönade Sveg. Kom med dina genitankar nu!
Sander och Benedikt utbytte en road blick, som de andra inte var med på.
- Nej, jag tänkte att det här vattendraget...
- Nå, äntligen något intelligent! Du ska få avancera till golvsopare på mitt kontor.

:rofl2:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 14 februari 2012, 16:47 
Isfolketguru
Isfolketguru

Blev medlem: 13 februari 2012, 21:46
Inlägg: 173
Ort: Isfolkets dal
Jag brukar skratta åt det mesta Tova säger :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 25 maj 2012, 21:41 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
En grej till som får mig att garva, är Bödelns dotter när Brand kommer ihop sig med fogden. Bland annat säger Brand: Tvivlar jag inte på. När ni fått något i det där blockhuvudet, går det inte att få ut.

:rofl2:

Eller Dödssynden. Det beskrivs hur kung Christian ber innerligt för seger för protestanterna. Samtidigt ligger fältherren Tilly (katolik) i bön för att han ska vinna slaget påföljande dag.

Margit kommenterar: Vår Herre måste ha känt sig ganska förvirrad.

Hi hi hi


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 19 juli 2012, 19:59 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 19 juli 2012, 16:20
Inlägg: 21
I sista boken när gabriel ska försöka få alla att sjunga broder jacob och när demonerna förstår att han vill att de sjunger med och börjar skratta. Kan riktigt se det framför migoch drar alltid på munnen där.
Och när sol är i köpenhamn och avslöjar den där fuskande häxmästaren tycker jag är kul.

mer kommer jag inte p just nu det kommer kanske senare.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 21 juli 2012, 10:58 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 19 juli 2012, 16:20
Inlägg: 21
ett annat ställe jag alltid skrattar åt är när Tancred Paladin och Jessica Cross ligger och är förkylda och ska prata.
Det kan jag känna igen mig i men det ser väldigt kul ut i text.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 30 september 2013, 13:43 
Trollkunnig
Trollkunnig
Användarvisningsbild

Blev medlem: 2 januari 2013, 18:10
Inlägg: 242
När TDO är på väg till sitt lås. Han upptäcker att på klipphyllan i stora svalget står massa väsen + de utvalda och att Marco bär på Tili. TDO blir sur. Riktigt sur. Han är så arg att han stammar "De....de.... åh grämelse." Han är så arg att han inte kan tänka klart. Hela hans existens står på spel och det värsta uttryck han kan komma på är åh grämelse. :rofl2:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11 oktober 2013, 18:11 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
Finns en del roligheter i Spökslottet också. Det går ju inte så bra för Tancred när han ska försöka impa på Jessica. Han ska resa sig upp från sängen, men blir yr och måste dimpa ner igen. Täcket har fallit av honom och alla hans underkläder syns. Och så scenen där han ska hjälpa sin faster att dekorera salen med girlander. Hon tycker han ska hänga dem högre. Han flinar och säger att kanske några av änkenåderna önskar hoppa rep? För att inte tala om den fatala bröllopsnatten. Jessicas replik är underbar: En hel sekund är ingen dålig början, min älskling.

:D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 28 oktober 2013, 22:10 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 18 juli 2013, 21:12
Inlägg: 171
Ort: Shamas trädgård
I Längtan (bok 4) finns denna scen: :giggle:

Citat:
Hon kallade mig en klumpig elefant och jag blev ganska arg, för det hade jag inte förtjänat.
Yrja log i smyg. Friherrinnan hade alltid varit en klok kvinna.


(Liv tycker att Tarald är lite trög när det kommer till relationer, han blir förolämpad, Yrja håller med sin blivande svärmor.)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 12 januari 2014, 05:54 
Nyföding
Nyföding
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 januari 2014, 03:42
Inlägg: 8
Minns inte om det är Längtan eller Dödssynden som diskussionen förekommer i, men jag brister alltid ut i ohejdat asgarv varje gång jag läser de yngre släktingarnas "förslag" när hela Isfolksklanen sitter och försöker bestämma sig för vad de ska kalla sig i efternamn. Någon föreslår Lindane och någon annan Isane, och med reservation för att det inte är ordagrant så citerar jag scenen ur minnet:

Citat:
"Eller varför inte Islindane?" raljerade Cecilie.
Detta släppte lös en kanonad av förslag: "Lindisen", "Det isar i lindarna", "Det isar i tänderna", "Det tänder i lindorna"...
"Varför kallar vi oss inte bara det alla andra kallar oss: Där-uppe-där-den-där-konstiga-doktorn-bor?" föreslog Trond.
"Och-hans-ohängda-avkomma", tillade Tarjei.


Sitter alltid dubbelvikt av skratt när jag läser det. Och givetvis sitter jag och fnissar nu med när jag tänker på det! ;)

_________________
Fear will be your enemy, but love will thaw .,¸¸.•*´¨´´~*´


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 26 mars 2016, 17:02 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
Minns inte hur men...

Som när alla blev av med kläderna på ballen? Log Heike. Ja då hade jag velat vara med! Säger Vinga lyckligt.

Oj, det märks att Isfolket legat på hyllan ett bra tag, men den repliken gillar jag alltid!

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 77 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012