Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 juni 2026, 17:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Favoritcitat/ord
InläggPostat: 18 december 2012, 06:43 
Utvald
Utvald
Användarvisningsbild

Blev medlem: 8 september 2010, 10:38
Inlägg: 551
Ort: Göteborg
Jag antar att mycket av det, som "gott", kommer från norskan och har blivit kvar på något vis :) När jag är inne i böckerna händer det att jag säger "så går jag och hämtar den!!" till exempel, istället för "men då går jag och hämtar den istället".


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Favoritcitat/ord
InläggPostat: 5 februari 2013, 16:19 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 21 oktober 2012, 00:48
Inlägg: 2439
Åh grämelse är ett jättebra uttryck. :) Jag vet att jag ofta tänker det, men har nu börjat använda det i skrift och tal också, hehe :giggle:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Favoritcitat/ord
InläggPostat: 29 april 2013, 03:21 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 21 oktober 2012, 00:48
Inlägg: 2439
Något som ofta sägs är att någon kanske inte är vacker, men ändå har en odefinierbar skönhet. Tycker att det låter fint.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012