Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 21:01

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 januari 2007, 04:30 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Ja...tur att dom kunde hitta varandra på det planet med tanke på de kärlekar det haft innan...tax Ulvhedins Elisa...nog väldigt svårt att ersätta henne...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 januari 2007, 04:42 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
jo det är sant.. Ingen människa kan ersätta en annan!

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 februari 2007, 01:22 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 7 juni 2006, 16:29
Inlägg: 1836
Ort: Värmdö
Klart att Ingrid och Ulvhedin hade det skönt uppe på Gråstensholm, det trodde jag var självklart! :lol:

_________________
They say it is a reason, they say the time will heal...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 5 februari 2007, 01:48 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 29 december 2006, 23:07
Inlägg: 1041
Ort: Sverige :P
Det har jag inte ens tänkt på... men varför inte?? ;)

_________________
When I saw you I was afraid to meet you.
When I met you I was afraid to kiss you.
When I kissed you I was afraid to love you.
When I loved you I was afraid to loos you.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ingrid och Ulvhedin
InläggPostat: 30 oktober 2011, 22:08 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 13 september 2011, 20:03
Inlägg: 212
Ort: Uppsala
Det står ju i bok 19, att Ulvhedin hade dött lycksalig i en orgie... eller om det står ordagrant fylleorgie... kommer inte ihåg!
Men orgie kan ju betyda vältra sig i sex, eller kanske berusa sig med häxdroger...

Jag tycker i vart fall inte att det är äckligt när gamla har sex. Jag är snart 50! Och sex blir bara bättre och bättre med åren, därför att man har mer tålamod, kunskap och erfarenhet. Men såklart, inte ens jag skulle IDAG vilja ha sex med en 70årig man... men när jag själv är rätt skrynklig bryr jag mig nog mycket mindre... Man får en ökad tolerans mot åldrande och skavanker med åren... ganska naturligt.

Så kunde Ingrid och Ulvhedin göra varandra lyckliga den sista tid Ulvhedin hade i livet, det rörde sig ju bara om ett år eller så, so fine by me! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ingrid och Ulvhedin
InläggPostat: 29 november 2011, 20:40 
Utvald
Utvald

Blev medlem: 30 augusti 2011, 18:06
Inlägg: 628
Ort: Wonderful River Canyon
För mig känns det fel. Antagligen för att den Ingrid i min isfolkshistoria är lite mer respektabel (normal) än den i Isfolketböckerna. Men hon var respektabel, men galen, på sitt sätt.

Minns ingenting om henne, men minns detta på Gråstensholm. Varför står det inget öppet eller är det jag som har glömt aldeles? Stavningsfel?

Kommer säkert på att det är fullkomligt logiskt så fort jag börjar läsa om henne igen. Det rör sig lite i bakhuvudet nu. Hon var ju ganska galen...

_________________
Svartänglar är medkännande väsen.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ingrid och Ulvhedin
InläggPostat: 30 november 2011, 14:04 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 april 2008, 17:12
Inlägg: 5521
Ort: Lite här och där. Fast mest här
Det skulle inte förvåna mig det ringaste om Ingrid och Ulvhedin hade sexuellt umgänge.
De var bägge nyfikna personer som tyckte om att exprimentera. Att de umgicks på mer än ett sätt är nästintilll självklart - för mig.
Just som Sheer Beauty skriver, det är inte äckligt att gamla har sex. (varför skulle det vara det?) Jag föreställer mig både Ingrid och Ulvehdin som hungriga människor (kunskap, glädje, orgier mm)

_________________
Memento mori


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ingrid och Ulvhedin
InläggPostat: 30 november 2011, 14:37 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Jag håller med galgen och sheer, jag tycker inte det är äckligt med två gamlingar som har sex? De måste ju också kunna få till det (även om jag tycker det är äckligt att tänka på mig med en gamling! Jag (18 år) med karlBertil 75 känns inte särskilt lockande.

För att ätergå till Ingrid och Ulvedin, så tror jag säkert att de hade det lite extra kul! Precis som galgen föreställde jag mig båda hon "hungriga" människor och det är ju just så de beskrivs i Galgdockan, Ingrid beskrivs långt ifrån en pryd person mer än att hon försöker hålla masken så att säga framför hennes man om alla magiska saker.

Elina: det står ingenstans i böckerna att Ingrid och Ulvedin har det lite extra kul med varandra men däremot finns det vissa antydningar på det och då har många här läst mellan raderna och tolkat det så.

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ingrid och Ulvhedin
InläggPostat: 4 april 2012, 12:00 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 mars 2012, 20:54
Inlägg: 60
oh yeah, de hadde nok litt morro der oppe på Gråsteinsholm på sine eldre dager. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: 10 juni 2020, 20:47 
Trollkunnig
Trollkunnig

Blev medlem: 25 maj 2020, 12:39
Inlägg: 246
de du skrev:
aproppå giftemål på äldre dar Gabriella och Brand då det är ju så FEL! att dom gifter sig Kaleb och Eli då *snyft*


Vänta nu! det var väl Gabriella och Andreas som gifte sig med varann på äldre dagar när både Kaleb och Eli dött?

_________________
(|__(*,,,*)__/)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 70 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012