Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 10:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: sol?
InläggPostat: 18 augusti 2011, 20:15 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 8 augusti 2011, 20:53
Inlägg: 54
Men jag minns (kan dock inte citera eftersom jag inte har den boken) att det stod att det var hallucinationer pga det hon smort in sig med, att Sol aldrig var på Blåkulla. Nån som kan hitta det stället?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: sol?
InläggPostat: 18 augusti 2011, 21:26 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Garnkulan skrev:
Men jag minns (kan dock inte citera eftersom jag inte har den boken) att det stod att det var hallucinationer pga det hon smort in sig med, att Sol aldrig var på Blåkulla. Nån som kan hitta det stället?

Nja, det är det som är lite intressant... det nämns ju som du säger i "Avgrunden" att Sol inte vill inse att det bara är hallucinationer från drogerna. MEN i "Demonernas fjäll" säger Tobbas föräldrar att de sett henne flyga upp (genom skorstenen?) från sitt hus. Då begär Sol ordet och säger att det bara var hennes själ som flög iväg, Sol vet detta eftersom hon brukat roa sig med samma sak.

Frågan är ju om Margit gjort en miss eller helt enkelt ändrat sig i frågan (hon var ju tillsagd att tona ner det övernaturliga i början. Sedan när hon blev så populär kan man tänka sig att hon fick göra lite som hon ville... :whistle: :hdance2: ). Det är ju betydligt roligare att tänka på det i en annan dimension som nån skrev tidigare i tråden än att det var helt enkelt hitte-på. Så tänker jag.

_________________
Jag vaknar av att en vårvind vänder bladen
Solen står som ett rakblad på fasaden
Mitt emot mitt öppna fönster
Och ingen annan syns till...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: sol?
InläggPostat: 20 december 2012, 13:43 
Shamas like
Shamas like
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 december 2005, 14:13
Inlägg: 6717
Ort: Nybble
precis lyssnat på detta kapitel :giggle: :oops: Det var ju en drog hon tog men allt annat som händer så kan nog de "känsliga" se det som mer :shrug: Fattade någon detta? :giggle: Men det vore nått det :giggle:

_________________
// Maddis

Kärlek är grunden för allt....
__________________________
http://chosenangels.se/


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012