Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 07:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 februari 2006, 02:04 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Lilith skrev:
Mena inte. jag blir också ganska besviken på böckerna när det gäller en gemensam sak. Nästan alla kvinnor som blir av med oskulden tycker att det är fruktansvärt smärtsamt och lider sig igenom det. hade inte varit för att jag själv redan blivit av med oskulden skulle jag vara smått livrädd för att bli det efter att ha läst böckerna. :(


Men konstigt att det gör ont när alla herrar i Isfolket är beväpnade med elefantpenisar! :shock: Personligen var debuten inte speciellt trevlig heller, så vad jag mer stör mig på är att alla verkar ha rena drömknullen första gångerna! :lol: Den enda som gör bort sig litegrann är ju stackars Tancred.

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17 mars 2006, 23:28 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Annie_Dog skrev:
Men konstigt att det gör ont när alla herrar i Isfolket är beväpnade med elefantpenisar! :shock: Personligen var debuten inte speciellt trevlig heller, så vad jag mer stör mig på är att alla verkar ha rena drömknullen första gångerna! :lol: Den enda som gör bort sig litegrann är ju stackars Tancred.


Haha! Ja, det har jag också reagerat på i böckerna! Det är alltid harlequin-fyrverkierier första gången! Jag tyckte att Sol var den enda som var lite realistisk. "Jahapp, det var ju inte så brilliant, men övning ger färdighet! Hey ho, let's go!" Och lille Tancred... han hade det inte lätt. :whistle:

Nej, men seriöst, de böckerna är fullproppade av romantiserade övergrepp. Det kan ju vara kittlande och spännande för några, men man ska vara medveten om att det hade varit ett stort NO-NO i verkligheten! :whip: Scenen med Villemo och Jöns är ett klassiskt exempel. Nej betyder nej, så jäkla enkelt är det.

För att inte tala om Ulvhedin och Elisa. *ryyys* Vad som skrämde mig var hur de spykologiska effekterna av de övergreppen bara försvann helt och hållet ur historien. :shrug:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:02 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Jo, Ulvhedin och Elisa historien är lite.. suspekt. Elisa bara accepterade våldtäkterna och gick vidare, gifte sig med gubbfan och så levde de lyckliga i alla sina dagar... :?

Och det bara för att hon fann honom lite "spännande" typ någon dag innan han började våldföra sig på flickungen..

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:05 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 23 januari 2006, 20:24
Inlägg: 1126
Ort: Zürich
Jag är oskuld och trodde att det alltid gjorde ont första gången, men så är det kanske inte :?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:06 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
För mig gjorde det ont typ alla tre första gångerna, men det är väll bara jag som är olycksförföljd! :lol:

Men det är olika för alla...

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:07 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 23 januari 2006, 20:24
Inlägg: 1126
Ort: Zürich
ojdå, behöver jag vara orolig?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:08 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Knappast, när det är med rätt grabb spelar det ingen roll.. och -så- ont som Silje fick det.. det är liksom inte på tal!

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:13 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Annie_Dog skrev:
Jo, Ulvhedin och Elisa historien är lite.. suspekt. Elisa bara accepterade våldtäkterna och gick vidare, gifte sig med gubbfan och så levde de lyckliga i alla sina dagar... :?

Och det bara för att hon fann honom lite "spännande" typ någon dag innan han började våldföra sig på flickungen..


Precis! När han kom tillbaka stod hon bara där med tindrande ögon och blyg blick. *mummel mummel* Tacka vet jag Sol, hon hade mött honom med en machete och tunga besvärjelser... :twisted: Och ingen annan reagerade så väldigt heller. Att lämna honom ensam med henne kanske inte var en gyllene idé i sammanhanget. :roll:

Med tanke på att Sandemo har blivit våldtagen själv (efter vad jag har läst) så tycker jag att det är lite konstigt att hon inte kunde lägga in mer djup i Elisas karaktär. :confused:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:13 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 23 januari 2006, 20:24
Inlägg: 1126
Ort: Zürich
Ok, vilken tur då, men just nu känns det som jag kommer bli tvungen att vänta tills jag blir 40, så jag vet inte om det är något jag behöver tänka på i första taget..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:20 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Noulau skrev:
Ok, vilken tur då, men just nu känns det som jag kommer bli tvungen att vänta tills jag blir 40, så jag vet inte om det är något jag behöver tänka på i första taget..


Det där med att det alltid gör ont första gången är en myt. Visst, det kan göra ont, men isåfall har man gjort något dumt (som att köra in den innan man är våt nog, ursäkta min franska. :wink: ). Bra tumregel: det ska inte göra ont.

Bit ifrån ordentligt om det gör ont! :transform:

:wink:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:44 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 12 februari 2006, 21:42
Inlägg: 5229
Ort: Mount Marilyn
Jag tänker inte debattera emot Nattdemons teori, eftersom jag redan anser mig ha sagt för mycket för att ge intryck av att vara liten och prudent.. men.. I think you're wrong. :P

_________________
It's mine! ---> https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=28276


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2006, 01:58 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Hum... mitt uttalande är helt och hållet baserat på egna erfarenheter, så jag generaliserade vilt och skamlöst. :wink:

Tänkte mest att det beror så mycket på individuell kroppsbyggnad och på vad man egentligen håller på med att det är onödigt att oroa sig i förväg. :)

Fast vi är överens om att Silje och Tengel var helt ute och cyklade! :rofl2:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 april 2006, 18:44 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Kan ju ha varit Tengels "elefantpenis" - som någon uttryckte det... :lol:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 april 2006, 18:49 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Och att någon (igjen) blev lite riven med.. ;D

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 4 april 2006, 23:39 
Isfolketguru
Isfolketguru
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 03:38
Inlägg: 187
Ort: Märsta //Sthlm Norrort
:ot:
Noulau det kan göra ont, lite eller lite mer, det kan oxå vara så att du inte alls känner någon smärta. Det är så väldigt olika från tjej till tjej och beror även på hur 'villig' du är just då.

Jag upplevde ingen smärta, bara lite rött i trosan när jag kom hem. Så något hade hänt där nere mer än vad jag hade märkt :whistle: och nej inte var det några fyrverkerier när det hände inte :evil:

_________________
Bast = egyptisk gudinna som tar hand om alla hemlösa katter och alla som bryr sig om dessa hemlösa katter.
//Carina som önskar jag hade den makt Bast hade för att hjälpa alla katter som far illa 8)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012