| Sagan om Isfolket http://shailina.se/Isfolket/ |
|
| Är det verkligen så här lite erotik i Isfolket? http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=10&t=341 |
Sida 1 av 5 |
| Författare: | Dan [ 3 december 2005, 11:29 ] |
| Inläggsrubrik: | Är det verkligen så här lite erotik i Isfolket? |
Hur kommer det sig att det här forumet är ett av de minsta? Kom igen nu, vad finns det för scener vi inte har talat om? |
|
| Författare: | Vanja [ 3 december 2005, 20:05 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Det finns ju minst en sexscen i varje bok typ... En av 10 kanske inte har nåt sex i sig så det borde ju finnas fler att prata om. Vilken är din favoriterotikscen då, Dan? |
|
| Författare: | Dan [ 3 december 2005, 20:54 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Vendel är ju en favorit |
|
| Författare: | Vanja [ 3 december 2005, 21:31 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Han och hans moraliska funderingar mitt under sexakten. "Nej, jag får inte komma för det är inte rätt mot någon här..." Men nog är den charmig... |
|
| Författare: | Dan [ 3 december 2005, 22:03 ] |
| Inläggsrubrik: | |
| Författare: | Nataniel [ 5 december 2005, 04:46 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jag gillar Bergkungen och att leka med sig själv i skogen.. Hela den tanken är så rolig, jag garvade lite lätt då jag läste den, fast ändå kändes den väldigt erotisk. |
|
| Författare: | Heike [ 5 december 2005, 21:54 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jag håller ju på att läsa böckerna nu, så jag kan nog hitta några erotikscener, frågan är väl om jag bara ska posta scenerna rätt upp och ner? Det är lite svårt att hitta något att diskutera om varje scen så det är därför jag inte har lagt in dem än. |
|
| Författare: | Nataniel [ 5 december 2005, 22:05 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Det finns väldigt mycket erotik i böckerna, dock så är det inte alls lika illa som Auels böcker. Där är det inte bara erotik, där är det porr. *gräver* Från intervju med Margit (som jag gjorde själv) Nataniel skrev: Från vilken ålder anser du att man är "nog mogen" för att läsa dina böcker? Alla kanske inte är lämpade för barn.
Margit Sandemo skrev: 12 år Kan kanske förklara att det är rätt lugnt med erotiken (emellanåt) |
|
| Författare: | Indra [ 6 december 2005, 00:39 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jeg leste serien da jeg var 11, og så vidt jeg vet har jeg ikke tatt ubotelig skade av det. |
|
| Författare: | Nataniel [ 6 december 2005, 00:42 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jag tror att som barn så kanske man inte fångar upp alla referenser. Om jag inte missminner mig helt var inte allt helt övertydligt. Men jag kan också vara helt fel ute, var ett tag sedan jag läste böckerna. |
|
| Författare: | Heike [ 6 december 2005, 01:30 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jag var 12 när jag läste serien första gången och jag tyckte sexscenerna var hur spännande som helst! |
|
| Författare: | Nataniel [ 6 december 2005, 01:34 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Oj oj oj, jag var 14-15 tror jag. Gammal som gatan. Eller så var det bara det att det var först då som trenden kom till byn och alla började läsa Sandemo. Fanns minst tio-femton personer som läste igenom serien samtidigt. Fördes diskussioner om hur vissa namn skulle uttalas. |
|
| Författare: | Vanja [ 6 december 2005, 11:15 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Heike skrev: Jag var 12 när jag läste serien första gången och jag tyckte sexscenerna var hur spännande som helst!
Samma här. Var oxå 12 och det var ju jättespännande. |
|
| Författare: | baten [ 30 december 2005, 16:56 ] |
| Inläggsrubrik: | |
har ni bommat sexscenen mellan Benedikte och Sander Brink? (hoppas ja minns namnen rätt och inte behöver skämmas) Tycker den är jättesöt eftersom Benedikt blir så förvånad o blyg.. |
|
| Författare: | Marco [ 30 december 2005, 17:08 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Är fortfarande skeptisk till att låta min dotter läsa SOI när hon är 12, men det lär bli svårt att hindra henne. Hon gillar böcker, hennes mamma gillar också isfolket etc. |
|
| Sida 1 av 5 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|