| Sagan om Isfolket http://shailina.se/Isfolket/ |
|
| njutning-vara eller inte vara... http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=10&t=3383 |
Sida 1 av 3 |
| Författare: | Setsuna [ 28 februari 2007, 01:11 ] |
| Inläggsrubrik: | njutning-vara eller inte vara... |
Hmmm...jag har kollat men jag tror inte detta varit upp som ett eget ämne förut(offtopic i en del kanske)... Jag ställer mig djävulskt kritisk till detta evigt åtekommande i böckerna med sex-första-gången-och-orgasm-direkt..Varenda kvinna i böckerna verkar ju vara speciella och lyckligtlottade och isfolksmännen verkar vara sju tusan till älskare *vill ha, vill ha* Men frågan jag funderar på....Är det någon förutom Karine som inte fick orgasm första gången av kvinnorna?Jag har inte böckerna tillgängliga då jag flyttar men jag är fortfarande nyfiken så hjälp mig nu |
|
| Författare: | Tova [ 28 februari 2007, 03:00 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Sol med Klaus väl? |
|
| Författare: | Gro [ 28 februari 2007, 03:28 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Liv och Puckot (Laurents) va? |
|
| Författare: | Blodshämnd [ 28 februari 2007, 03:36 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Isfolket hade väl varmt blod?.. |
|
| Författare: | Ronja [ 28 februari 2007, 16:15 ] |
| Inläggsrubrik: | |
det är faktiskt några som inte får orgasm första gången....nu komme´r jag inte på någon på rak arm...Tancred och Jessica kanske? |
|
| Författare: | Tilda [ 5 mars 2007, 05:33 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Ronja skrev: det är faktiskt några som inte får orgasm första gången....nu komme´r jag inte på någon på rak arm...Tancred och Jessica kanske?
Ja det hanns nog inte med NÅ-GON-TING första gången egentligen? Silje fick nog inte till det första gången och Elisa ska vi nog ite ens tala om... Huvva! Fortfarande lite väl många för att det ska kännas riktigt verklighetstroget... Men är inte det ändå lite av charmen med böckerna...?
|
|
| Författare: | Blodshämnd [ 5 mars 2007, 18:36 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Inte Vinga heller. |
|
| Författare: | Setsuna [ 5 mars 2007, 20:13 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Nej just det var en del som failade första gången ändå, ha ha, då hade jag inte kommitgt ihåg fel! Jag håller med om att det är en del med charmen och visst ger det mystiken kring Isfolket lite krydda, just detta att de är så varmblodiga(eller hur man nu säger). På tal om det ja...varför tror ni att de är så varmblodiga egentligen? har det med förbannelsen att göra? Med deras österländska blod? Eller är de bara lyckligt lottade??? Gah!Jag ska ju inte börja tänka på sådant här
|
|
| Författare: | Blodshämnd [ 5 mars 2007, 20:23 ] |
| Inläggsrubrik: | |
De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången. |
|
| Författare: | Tilda [ 7 mars 2007, 05:39 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Blodshämnd skrev: De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången.
Nä, de är ju som sagt lite välhängda... |
|
| Författare: | Blodshämnd [ 7 mars 2007, 19:02 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Tilda skrev: Blodshämnd skrev: De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången. Nä, de är ju som sagt lite välhängda... De får ju det bättre sen |
|
| Författare: | Ronja [ 7 mars 2007, 21:19 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Blodshämnd skrev: Tilda skrev: Blodshämnd skrev: De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången. Nä, de är ju som sagt lite välhängda... De får ju det bättre sen har aldrig fattat att hon föll för Ulvhedin...hallå hon blev våldtagen!!!! |
|
| Författare: | Blodshämnd [ 7 mars 2007, 22:48 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Ronja skrev: Blodshämnd skrev: Tilda skrev: Blodshämnd skrev: De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången. Nä, de är ju som sagt lite välhängda... De får ju det bättre sen har aldrig fattat att hon föll för Ulvhedin...hallå hon blev våldtagen!!!! Ja, men hon blev förälskad "Kärlek´vid första ögonkastet" fast bara för henne Men han blev ju "snäll" sen.. |
|
| Författare: | Nattdemon [ 7 mars 2007, 23:29 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Ronja skrev: Blodshämnd skrev: Tilda skrev: Blodshämnd skrev: De kvinnor som har drabbade män, har ju inte det första gången. Nä, de är ju som sagt lite välhängda... De får ju det bättre sen har aldrig fattat att hon föll för Ulvhedin...hallå hon blev våldtagen!!!! Japp, romantiserat våld för hela slanten! Det ska Sandemo till att göra en sådan grej övertygande.
|
|
| Författare: | Tilda [ 8 mars 2007, 03:28 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Just Ulvhedin-Elisa historien gör mig lite arg faktiskt. Det är den enda historien jag inte kan förlika mig med. Precis som du skrev Nattdemon är det så romantiserat att man mår illa! Jag jan garantera att ingen våldtagen kvinna faller i armarna på våldäktsmannen nästa gång de träffas!! Spelar ingen rolll hur lång tid det tar!
|
|
| Sida 1 av 3 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|