Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 01:41

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 88 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18 mars 2007, 23:26 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Lisa skrev:
Nattdemon skrev:
Blodshämnd skrev:
Lisa skrev:
Jag kom på att jag hade velat läs mer om Viljar och Belinda.

Den scenen tycker jag egentligen var väldigt väntad. Jag menar hon är het som ELD och han är kall som IS, hela boken handlar ju typ om att Belinda inte kan släcka sin inre eld. Så vart tog den sexscenen vägen? Allt man får är ju ett "Värm mig Belinda" från Viljar i slutet, TACK! (Hm, blev lite upprörd...)


ja just ja! det fick man väl inte läsa om heller. :wait:


Nä, den sexscenen blev vi snuvade på, och den väntade vi oss till och med! :pfft:


Precis, jag väntade jättelänge på den, typ hela boken... Trodde nästan det skulle hända när de var ensamma i tältet (eller vad nu var) och Heike och Tula var inne i isfolketsdal, det hade ju varit det perfekta... Såååå typiskt. Dumma Margit.


Världens anti-klimax. Jag kan till och med gå så långt som att säga att boken föll platt till marken utan den scenen. :pfft:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 19 mars 2007, 12:54 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 10 juni 2006, 13:51
Inlägg: 1949
Ort: Östersund
Jo, det är många gånger jag har legat där och läst och väntat på det roliga. Men icke sa nicke! Inte kom det inte! :wait: Det har verkligen känts! :tired:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 00:07 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 juni 2006, 22:08
Inlägg: 361
Ort: härnösand
En sexcen jag appsolut INTE skulle vilja läsa om är Dag och Liv det skulle bara kännas Perverst och fel. dom är ju syskon jue! :shock:

_________________
min singnatur är....hm..eeh...ihh..jag glömde bort det


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 01:00 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Ja, där var man glad att Margit drog ner rullgardinen. :shock: :rofl2:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 01:08 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Nej det hade man velat läsa om.. försiktiga (förälskade) liv och en störtförälskad dag?
:hkiss:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 03:30 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Nej.....ja vet inte...hade inte känts så upphetsande att läsa om...inte för att dom gjorde nått fel men ändå! :shock:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 21:42 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 10 juni 2006, 13:51
Inlägg: 1949
Ort: Östersund
Jag hoppas Dag och Liv fick ett bra sexliv. :-) Jag hade gärna läst om det, för det var så fint att de blev ihop! :tkiss:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20 mars 2007, 23:19 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 mars 2007, 18:38
Inlägg: 95
Ort: Norge, baby!
Cecilie skrev:
:shock: Jaaa, Elisabeth och Vemund, trädgniderskan och grubblaren[...]

:rofl2:

Nattdemon skrev:
Hm... ja, någon homosexuell sexscen hade ju inte varit helt fel. Det närmaste vi fick var väl de där supersnygga gayriddarna (I Häxmästaren... fy på mig, nu är jag OT igen...) som lade an på Dolg, och vid något tillfälle rörde den ena vid den andres knä!!! :shock:

Åja, det minns jag märkligt nog väldigt gott. :giggle: Jag var väl bara 14 eller nåt, men jag kommer i håg att jag blev jättebesviken när det inte blev mera...

Dolg och Marco hade varit nåt...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 mars 2007, 05:32 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17 mars 2006, 22:43
Inlägg: 3613
Ort: Midian
Ja, Dolg och Marco väntade många på. *besviiiiken* :lol:

Det var så upplagt för det, på något sätt. Vad som hände istället ska jag inte nämna här, då kanske jag spoilar för någon, men det var ju inte särskilt trovärdigt. :rofl2:

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 mars 2007, 17:31 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 3 mars 2007, 18:38
Inlägg: 95
Ort: Norge, baby!
Nattdemon skrev:
Vad som hände istället ska jag inte nämna här, då kanske jag spoilar för någon, men det var ju inte särskilt trovärdigt. :rofl2:

Inte nåt särskilt, nej. (Jag veeeeet... *konspirerande viskan*)

:ot: Förlåt.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 mars 2007, 20:54 
Drabbad
Drabbad

Blev medlem: 18 juni 2006, 22:08
Inlägg: 361
Ort: härnösand
:rofl2: Knät uch och fy :giggle:

nu blir jag oerhört sugen på att läsa Häxmästaren eller ljusets rike eller vad ni pratar om.

_________________
min singnatur är....hm..eeh...ihh..jag glömde bort det


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21 mars 2007, 23:13 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
De hade blivit ett bra par, Dolg och Marco.
De var ju så pass bra vänner, riktigt bra vänner, en sån bra vän har inte jag, men de hade passat bra ihop.

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 september 2007, 17:31 
Gråfolk
Gråfolk

Blev medlem: 26 september 2007, 14:07
Inlägg: 30
Ort: Falun
Elizabet skrev:

Eller Eldar och Villemo!!!!



Jag håller med! <3 Det fanns ju så många perfekta tillfällen;
när Eldar ska kolla om hon är gravid men sedan börjar smeka henne lite smått och säger att hon är jäkligt fin!
Eller den gången bakom ladan när Villemo har fått "upprorsmärket" och - nästan - berättar för Eldar att hon vill ha sex med honom (Ok, min tolkning, hon säger nog nått om att hon har funnit ut att livet är mer än poesi, tror jag),
eller varför inte den gången när Eldar "väcker Villemo till kvinna"...

Eller sista natten de hade tillsammans i sätern när han "ber om hennes hand" så vackert ;) Eller så byter vi ut Villemo mot mig och jag får ha honom för mig själv :hdance2: :oops:

Eller så har jag gått lite Offtopic nu, eller så är det lite för många eller i det här inlägget... :O

_________________
Tvåa i RM i gbg!
Gymnos Mixed-16 I loveyou <3


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2 oktober 2007, 18:39 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 27 oktober 2006, 21:29
Inlägg: 1733
Ort: Arlöv
Nattdemon skrev:
Lisa skrev:
Nattdemon skrev:
Blodshämnd skrev:
Lisa skrev:
Jag kom på att jag hade velat läs mer om Viljar och Belinda.

Den scenen tycker jag egentligen var väldigt väntad. Jag menar hon är het som ELD och han är kall som IS, hela boken handlar ju typ om att Belinda inte kan släcka sin inre eld. Så vart tog den sexscenen vägen? Allt man får är ju ett "Värm mig Belinda" från Viljar i slutet, TACK! (Hm, blev lite upprörd...)


ja just ja! det fick man väl inte läsa om heller. :wait:


Nä, den sexscenen blev vi snuvade på, och den väntade vi oss till och med! :pfft:


Precis, jag väntade jättelänge på den, typ hela boken... Trodde nästan det skulle hända när de var ensamma i tältet (eller vad nu var) och Heike och Tula var inne i isfolketsdal, det hade ju varit det perfekta... Såååå typiskt. Dumma Margit.


Världens anti-klimax. Jag kan till och med gå så långt som att säga att boken föll platt till marken utan den scenen. :pfft:


Gud, jag blir ju arg bara jag läser det här igen! Snacka om platt fall. Fast jag älskar ju den boken ändå, Viljar...
Och Vemund/Elisabet hade man ju också velat se, men nädå! :pfft:

_________________
You think you're invisible. But I see you


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2 oktober 2007, 20:00 
Svartängel
Svartängel

Blev medlem: 10 juni 2006, 13:51
Inlägg: 1949
Ort: Östersund
Lisa skrev:
Nattdemon skrev:
Lisa skrev:
Nattdemon skrev:
Blodshämnd skrev:
Lisa skrev:
Jag kom på att jag hade velat läs mer om Viljar och Belinda.

Den scenen tycker jag egentligen var väldigt väntad. Jag menar hon är het som ELD och han är kall som IS, hela boken handlar ju typ om att Belinda inte kan släcka sin inre eld. Så vart tog den sexscenen vägen? Allt man får är ju ett "Värm mig Belinda" från Viljar i slutet, TACK! (Hm, blev lite upprörd...)


ja just ja! det fick man väl inte läsa om heller. :wait:


Nä, den sexscenen blev vi snuvade på, och den väntade vi oss till och med! :pfft:


Precis, jag väntade jättelänge på den, typ hela boken... Trodde nästan det skulle hända när de var ensamma i tältet (eller vad nu var) och Heike och Tula var inne i isfolketsdal, det hade ju varit det perfekta... Såååå typiskt. Dumma Margit.


Världens anti-klimax. Jag kan till och med gå så långt som att säga att boken föll platt till marken utan den scenen. :pfft:


Gud, jag blir ju arg bara jag läser det här igen! Snacka om platt fall. Fast jag älskar ju den boken ändå, Viljar...
Och Vemund/Elisabet hade man ju också velat se, men nädå! :pfft:


Vad gulliga ni är! :tkiss: Men jag håller med er! Jättetaskigt!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 88 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012