Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 28 mars 2024, 09:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 88 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: 23 november 2006, 03:47 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Är ju ganska många erotiska inslag i våra älskade isfolksböcker men man har ju sina favoriter som får en att rodna medans andra inte tilltalar en alls

En av mina favoriter är helt klart från första boken när Silje och Tengel har sex för första gången! Visst det e lite synd om Silje men GUUD jag hade gärna bytt plats med henne!!!

En av de värsta tycker ja e den mellan Vendel och de små tarangaierna i tältet! Ja tycker mest synd om dom...

Vad tycker ni?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:49 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Alexanders första med Cecilie är bara så mysig. De flesta där det är någon som inte riktigt är med på noterna (Elisa t.ex.) anser jag är urusla. Visserligen är de väl kanske inte lika "ingående" som många andra, men likväl så...

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:50 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Ja den va väl inte direkt lyckad
Men när Marco och Tiili har sex är det ju oxå sorgligt, inte den sämsta, mest sorglig... Tycker synd om båda två :cry:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:53 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Jo. Räknar jag också som att inte vara med på noterna. För det var inte direkt något de verkligen valde. :(

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:54 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Även när Sol har sex med han bödeln.... eller det är ju han som har sex med henne, hon bara gick med på det :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:55 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Nataniel skrev:
Jo. Räknar jag också som att inte vara med på noterna. För det var inte direkt något de verkligen valde. :(


finns ju så många i serien men ja håller med den första med elisa och ulhvedin är väl inte så trevlig men det blir ju bättre sen som tur är :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:56 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
Jodå, det blev bättre. :)

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 03:59 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Molensia skrev:
Även när Sol har sex med han bödeln.... eller det är ju han som har sex med henne, hon bara gick med på det :)

haha..ja hon går ju med på det mesta..


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:07 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
Nataniel skrev:
Jo. Räknar jag också som att inte vara med på noterna. För det var inte direkt något de verkligen valde. :(


Nä, de va ju tvungna tll det!!! Men hade jag fått välja mellan att få hänga kvar där i ja hur många år detnu va eller att Tengel den onde skulle bryta förbannelsen eller att Marco skulle ha gjort det, så är ju valet rättenkelt... Marco rules!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:13 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Molensia skrev:
Nataniel skrev:
Jo. Räknar jag också som att inte vara med på noterna. För det var inte direkt något de verkligen valde. :(


Nä, de va ju tvungna tll det!!! Men hade jag fått välja mellan att få hänga kvar där i ja hur många år detnu va eller att Tengel den onde skulle bryta förbannelsen eller att Marco skulle ha gjort det, så är ju valet rättenkelt... Marco rules!
håller absolut med men han kan bli lite mesig ibland bara...tycker lite för synd om sig själv för min smak


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:24 
Übermoderator
Übermoderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: 4 september 2005, 11:21
Inlägg: 12582
Sämsta
Karine ber Joakim att tillfredsställa henne med mun och händer.
Sid 249 skrev:
Det tog dem en och en halv timme. Joakim ville ofta ge upp, han tyckte inte om det de höll på med. Men Karine envisades. Och äntligen, då de var alldeles utslitna och hon ganska sårig, äntligen nådde hon målet. Och förstod vad Joakim hade talat om.

Hennes partner avskyr det han "tvingas" göra med henne, hon är sårig och har ont och båda är helt utslitna efter en och en halv timme... och ändå kommer hon? :shrug:


Bästa
Det är jättesvårt att välja EN scen, men mina favoriter är

1) Tova och Ian. Båda två är så trevande, osäkra och fumliga samtidigt som deras möte är fyllt av ömhet, erotik och förståelse. Scenen känns inte alls så verklighetsfrämmande som många andra i serien och det ges utrymme för alla sorters känslor.

2) Benedikte och Sander. Både ömsint och erotiskt.

3) Villemo och Dominic. Vem kan motstå det långa förspelet? När de till slut exploderar av lusta är de så ivriga att de inte kan få av sig kläderna fort nog och äntligen får de utlopp för all den längtan de byggt upp inom sig. Underbart!

_________________
Kattstatus - För ett bättre kattliv!


Senast redigerad av Heike 27 november 2006, 04:13, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:28 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Heike skrev:
Sämsta: Karine ber Joakim att tillfredsställa henne med mun och händer.
Sid 249 skrev:
Det tog dem en och en halv timme. Joakim ville ofta ge upp, han tyckte inte om det de höll på med. Men Karine envisades. Och äntligen, då de var alldeles utslitna och hon ganska sårig, äntligen nådde hon målet. Och förstod vad Joakim hade talat om.


Hennes partner avskyr det han "tvingas" göra med henne, hon är sårig och har ont och båda är helt utslitna efter en och en halv timme... och ändå kommer hon? :shrug:


Ja den hade ja glömt bort!
låter lite smått overkligt iaf i mina öron...hade defenetivt inte funkat för min del iaf.
Jag undrar om hon egentligen älskade honom....tyckte inte hon om Rune ganska mkt?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:33 
Svartängel
Svartängel
Användarvisningsbild

Blev medlem: 14 maj 2006, 20:52
Inlägg: 2986
Ort: Far far away
varginnan skrev:
Heike skrev:
Sämsta: Karine ber Joakim att tillfredsställa henne med mun och händer.
Sid 249 skrev:
Det tog dem en och en halv timme. Joakim ville ofta ge upp, han tyckte inte om det de höll på med. Men Karine envisades. Och äntligen, då de var alldeles utslitna och hon ganska sårig, äntligen nådde hon målet. Och förstod vad Joakim hade talat om.


Hennes partner avskyr det han "tvingas" göra med henne, hon är sårig och har ont och båda är helt utslitna efter en och en halv timme... och ändå kommer hon? :shrug:


Ja den hade ja glömt bort!
låter lite smått overkligt iaf i mina öron...hade defenetivt inte funkat för min del iaf.
Jag undrar om hon egentligen älskade honom....tyckte inte hon om Rune
ganska mkt?


Ja den ja...men de gjorde väl aldrig om det igen väl??
Hon tyckte väl om Rune men inte så väl?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:36 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 5 november 2006, 18:16
Inlägg: 5168
Ort: Salem
Molensia skrev:
varginnan skrev:
Heike skrev:
Sämsta: Karine ber Joakim att tillfredsställa henne med mun och händer.
Sid 249 skrev:
Det tog dem en och en halv timme. Joakim ville ofta ge upp, han tyckte inte om det de höll på med. Men Karine envisades. Och äntligen, då de var alldeles utslitna och hon ganska sårig, äntligen nådde hon målet. Och förstod vad Joakim hade talat om.


Hennes partner avskyr det han "tvingas" göra med henne, hon är sårig och har ont och båda är helt utslitna efter en och en halv timme... och ändå kommer hon? :shrug:


Ja den hade ja glömt bort!
låter lite smått overkligt iaf i mina öron...hade defenetivt inte funkat för min del iaf.
Jag undrar om hon egentligen älskade honom....tyckte inte hon om Rune
ganska mkt?


Ja den ja...men de gjorde väl aldrig om det igen väl??
Hon tyckte väl om Rune men inte så väl?
Ja men det får man ju typ inte reda på...för dom kommer ju aldirg så lång...han "dör" ju! Tror att han förstod henne på ett sätt som ingen annan gjorde...men sen e väl frågan om han var kapabel till sex?!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 november 2006, 04:53 
Gråstensholms Härskare
Gråstensholms Härskare

Blev medlem: 4 december 2005, 17:09
Inlägg: 16430
:ot: Från tråden, men, inte direkt som om träd/växter vore en nyhet där mot slutet av Isfolket-serien... :giggle: :ot:

_________________
Nataniel

Problem, Läs här först: Besvarade frågor.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 88 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012