Sagan om Isfolket
http://shailina.se/Isfolket/

Från min websida
http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=10&t=22
Sida 1 av 2

Författare:  Dan [ 4 september 2005, 11:23 ]
Inläggsrubrik:  Från min websida

Ni hittar min isfolkssida här:

Länk borttagen då den inte längre finns. / Nataniel - Moderator


Häxjakten
Tengel tar Silje mot dörren.
Villemosagan
Lotta: Jag tycker attbitarna med Villemo inte är så dumma de helle r. Hennes fantasi om bergakungen, när hon delade säng med den där bondsonen elle r vad det var för något i Göingeskogarna, när hon och Dominic sitter på värdshus et och blir upphetsade...
Vinden från Öster

Den blonde och välutrustade svensken Vendel Grip hamnar i en koja tillsammans med fem mycket villiga Nenetseflickor och tar dem en efter en.
Nattens Demon

Behöver jag säga något överhuvudtaget om denna bok? Det är den klart mest erotiska av alla isfolketböckerna. När Tamlin tar Vanja med sin svans (!) når historien nya höjder...
Bok 4X
Vad ska man säga om scenen med Marco och Tiili? Upphetsande...tja... men ganska rolig! :-)
En åsikt
Signaturen Villemo tyckte följande om erotiken i Isfolkets böcker:
(Om det inte är OK att ha det med här, säg till mig)
Min personliga tanke i deh här frågan är att jag gillar blandningen av allt som Margit tillför i sina böcker. MEN jag måste säga att en stor orsak till att jag tycker så mycket om isfolket är just att där finns finstämd erotik. Det är väldi gt svårt att hitta sådant på marknaden idag för kvinnor. Erotik med handling och känsla.

Marknaden översvämmas av SEX SEX och åter SEX på ett ganska smaklöst och känslok allt vis. Vi möts av det över allt. Böcker, tidningar, tv-program, reklam, kläda nnonser, överallt.

Man glömmer att SEX är vackert och något som helst ska kombineras med ömhet och kärlek. Det tycker jag att Margit Sandemo lyckas väldigt bra med och min åsikt ä r att det kanske är det som de som röstat för sex har menat. Jag känner inte til l var den här frågan har ställts och jag har inte själv svarat på den tidigare, men min tanke var i allafall sådan när jag läste ditt mail, Katten.

Villemo, som tycker att Sandemos sexscener är både vackra och ömma och även upph etsande. Varför är det fel av kvinnor att vilja läsa erotik? Karlar köper ju Lek tyr och annat skräp på löpande band.

Författare:  Heike [ 7 september 2005, 01:20 ]
Inläggsrubrik: 

Erotik i all ära men vissa sexscener i Isfolket blir lite för banala, tycker jag. För mycket "han försökte hålla emot men kunde inte hejda sig utan tömde all sin saft i hennes innersta väsen" och för lite "jag är kåt, ska vi knulla?"

Författare:  Heike [ 11 september 2005, 23:44 ]
Inläggsrubrik: 

Heike skrev:
Erotik i all ära men vissa sexscener i Isfolket blir lite för banala, tycker jag. För mycket "han försökte hålla emot men kunde inte hejda sig utan tömde all sin saft i hennes innersta väsen" och för lite "jag är kåt, ska vi knulla?"


Citerar mig själv nu när jag ser vad jag skrivit. "Jag är kåt, ska vi knulla", som om inte den frasen är banal :lol: .

Författare:  Dan [ 12 september 2005, 10:25 ]
Inläggsrubrik: 

"Jag är kåt, ska vi knulla" är i alla fall rak och direkt och ärlig :-)

Författare:  Heike [ 12 september 2005, 11:43 ]
Inläggsrubrik: 

dan skrev:
"Jag är kåt, ska vi knulla" är i alla fall rak och direkt och ärlig :-)


Ja, det brukar ju funka :wink: .

Författare:  Dan [ 12 september 2005, 13:17 ]
Inläggsrubrik: 

Beror på var man är, på krogen är det kanske inte den bästa raggrepliken :-)

Författare:  Tova [ 12 september 2005, 13:34 ]
Inläggsrubrik: 

Säg inte det... :oops:

Jag var taskig nog för några år sen att gå fram till en kille och följande diskussion utspelades:

Bakgrund: Jag sitter och ältar att jag är ful, min kompis säger att det inte är sant och att jag kan få vilken kille som helst på krogen. - Ska vi testa?. - Gör det. -Vem då? -Han där borta.

Alltså, jag går fram till killen:
- Hej, tycker du att jag är söt?
- ... ja...
- Om jag skulle be dig följa med mig hem och ha sex i kväll, skulle du vilja det då?
- öööh... jaaaa?

Sen tackade jag typ och gick. Gick dock fram och förklarade för honom senare och vi fick ett gott skratt båda två.

Det var på den tiden jag fortfarande var hämningslös... :oops:

Författare:  Marco [ 13 september 2005, 01:04 ]
Inläggsrubrik: 

Jag tror den repliken funkar ganska mycket bättre (typ faktor tusen) för tjejer, speciellt snygga sådana

Rolig historia dock :-)

Författare:  Heike [ 13 september 2005, 23:39 ]
Inläggsrubrik: 

Marco skrev:
Jag tror den repliken funkar ganska mycket bättre (typ faktor tusen) för tjejer, speciellt snygga sådana

Rolig historia dock :-)


Kanske det... man kan ju fråga sig varför?

Författare:  Vanja [ 13 september 2005, 23:41 ]
Inläggsrubrik:  Hm...

Raggningsrepliker... oväntat vändning i diskussionen... :D

"Tro inte att du kommer undan bara för att du är ful" tycker jag är lite charmig... :lol:

Författare:  Heike [ 13 september 2005, 23:43 ]
Inläggsrubrik:  Re: Hm...

Vanja skrev:
Raggningsrepliker... oväntat vändning i diskussionen... :D

"Tro inte att du kommer undan bara för att du är ful" tycker jag är lite charmig... :lol:


Haha, undrar hur jag hade reagerat om någon sa så till mig!

Författare:  Vanja [ 14 september 2005, 09:20 ]
Inläggsrubrik: 

Ja... Grejen kanske är att man ska bli så paff att man bara följer med... :)

Den är helkul, tycker jag även om den inte är så seriös kanske.

Författare:  Tula Backe av Isfolket [ 17 september 2007, 23:22 ]
Inläggsrubrik: 

Tova skrev:
Säg inte det... :oops:

Jag var taskig nog för några år sen att gå fram till en kille och följande diskussion utspelades:

Bakgrund: Jag sitter och ältar att jag är ful, min kompis säger att det inte är sant och att jag kan få vilken kille som helst på krogen. - Ska vi testa?. - Gör det. -Vem då? -Han där borta.

Alltså, jag går fram till killen:
- Hej, tycker du att jag är söt?
- ... ja...
- Om jag skulle be dig följa med mig hem och ha sex i kväll, skulle du vilja det då?
- öööh... jaaaa?

Sen tackade jag typ och gick. Gick dock fram och förklarade för honom senare och vi fick ett gott skratt båda två.

Det var på den tiden jag fortfarande var hämningslös... :oops:


haha vad kul!! :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Författare:  Nattdemon [ 10 november 2007, 15:25 ]
Inläggsrubrik: 

Heike skrev:
Erotik i all ära men vissa sexscener i Isfolket blir lite för banala, tycker jag. För mycket "han försökte hålla emot men kunde inte hejda sig utan tömde all sin saft i hennes innersta väsen" och för lite "jag är kåt, ska vi knulla?"


Och den finstämda erotiska atmosfären gick i tusen bitar. :rofl2:
Nä, skämtar bara, har ingen finstämd atmosfär här inte... men lite stämning är ju inte fel. Lite heta blickar och munhugg innan man kastar sig över varandra som utsvultna mårdhundar. :lol:

Författare:  Maliana [ 21 maj 2010, 19:01 ]
Inläggsrubrik:  Re: Från min websida

Har en karaktär på gång som undrar en sak: - Vad har hänt med levande ljus, romantisk dejt på en romtanisk film på bio, frieri och månskenspromenader på stränderna?

Så fort en tjej gillar en kille förväntas dem av ALLA ( jag antar att det är så, det är den uppfattningen jag har fått) att ha sex eller åtminstone försöka.

Svara på frågan.

Sida 1 av 2 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/