| Sagan om Isfolket http://shailina.se/Isfolket/ |
|
| Silje och Heming http://shailina.se/Isfolket/viewtopic.php?f=10&t=1839 |
Sida 1 av 2 |
| Författare: | Helga [ 29 maj 2006, 21:56 ] |
| Inläggsrubrik: | Silje och Heming |
Det är lite tokigt... kan man bli som förhäxad och förälskad i en som man ser upp till??? Och att Heming tänker: "JAG ska göra denna lilla blommknopp till en blomma" eller hur han nu tänker. Men jag blir lite irriterad på honom... Jag hade förväntat mej mer av honom, asså att han blir "god" (eller hur man nu uttrycker det) eller nåt sånt... Och nu undrar jag vad ni tyckte... |
|
| Författare: | Tova [ 30 maj 2006, 09:55 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Jag minns inte vad jag tänkte första gången jag läste böckerna (det var tjugo år sen )
Jag tror nog man kan se upp till nån så mycket så man blandar ihop det med kärlek. Se upp till nån är beundran och kärlek för nån man inte egentligen känner så väl blir ju också en sorts beundran. |
|
| Författare: | Helga [ 31 maj 2006, 16:44 ] |
| Inläggsrubrik: | |
jaaa. kanske... |
|
| Författare: | Susanne Villemo [ 31 maj 2006, 19:40 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Hvis man ser på Siljes alder da hun møtte Heming, var hun vel 17 år. I den alderen er det kanskje lett å forveksle beundring, forelskelse og kjærlighet!? Hvertfall gjorde jeg ofte det... Følelsene "løper løpsk" i kroppen og alt blir forsterket på en måte, og da tror jeg det er lett å blande disse sammen. Ikke misforstå, men man hopper lett litt hit og dit og kanskje tilbake igjen....?! hehe Man blir skjelven i knærne for ganske lite
|
|
| Författare: | Tilda [ 1 juni 2006, 03:14 ] |
| Inläggsrubrik: | |
TYckte man fick höra hela tiden om hur jäklig han var. Varje sida. Och det står väl också nåt om hur omogen Silje är. Bamse-moralkakan bara mulas in i ansiktet.... |
|
| Författare: | Helga [ 1 juni 2006, 10:57 ] |
| Inläggsrubrik: | |
jaa.. |
|
| Författare: | Annie_Dog [ 9 juni 2006, 02:23 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Siljes kärlek till Hemming var väll inte mer än en barnslig överromantiserad beundran. Hon såg upp till honom och tyckte han var vacker. Det räcker när man aldrig älskat på riktigt. Nu för tiden är ju varje flicka förälskad i någon filmstjärna, det är samma sak. Även om jag tror det vara något nödvändigt, något man måste gå igenom för att -lära sig-. För när Silje lärt käna Tengel viste hon att det var på riktigt. Hemming var bara en del av hennes uppfostran. Ändock kan man inte säga att den var oskön för det. Den var ren och oskyldig, en ren förälskelse. Medans Siljes kärlek till Tengel var mer köttslig och överjordisk. Den var fulländad. Men det hade Silja aldrig vetat utan Hemming. Han var bara något att jämföra med. Kärlek är så mycket mer än skönhet. Det förstod hon när hon lärt känna Tengel. |
|
| Författare: | Helga [ 9 juni 2006, 16:27 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Okej... Jag ska se upp med att ta skönhet för förälskelse!!! hellre urrr snäll och "ful" än uuuur dum i huvudet och skiiiiiit "snygg" (Gillar inte att skriva att någon e ful men ändå) (ingen är ful) |
|
| Författare: | Annie_Dog [ 10 juni 2006, 05:27 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Tja Helga.. jag skall inte säga emot att den man älskar bör vara vacker. Om man verkligen älskar en person så tycker man ju att den människan är vacker. Du kan aldrig förälska dig i en människa du tycker är ful, det skulle ju bara vara konstigt.. nej, jag tror på ytlig skönhet, men jag tror att den mycket kommer ur dit inre. Om en människa är elak så tycker man inte att den är vacker. Men en snäll person kan uppfattas som en riktig skönhet hur den än ser ut. Det inre är alltid det viktigare, men om man inte attraheras av en persons yttre, så kan man förmodligen inte bli förälskad i den. Och bör inte försöka heller. Kärlek är sådant som bara kommer. |
|
| Författare: | Helga [ 10 juni 2006, 14:17 ] |
| Inläggsrubrik: | |
ja jag har tänkt så... fast jag är bara snäll... alldeles för snäll |
|
| Författare: | Annie_Dog [ 11 juni 2006, 04:55 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Det är en fetich det också! |
|
| Författare: | Nattdemon [ 11 juni 2006, 11:41 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Hoho, jag tyckte att Heming var ganska rolig. Rätt ofarlig också, tills den där gången i stugan.
Men alla har väl haft en sådan försälskelse någon gång? Man projicerar som tusan på ett vackert ansikte och pratar aldrig i mer än två minuter med den personen, annars rämnar ens fina bild. |
|
| Författare: | Helga [ 11 juni 2006, 13:18 ] |
| Inläggsrubrik: | |
så som han ser ut för mig så ser han ut som Jonatan i bröderna lejonhjärta
samma kläder och hår och så... bara lite onskefullare eller ska men säga fegare??
|
|
| Författare: | Heike [ 11 juni 2006, 13:26 ] |
| Inläggsrubrik: | |
Helga, precis så föreställer jag mig Heming också
|
|
| Författare: | Helga [ 11 juni 2006, 13:44 ] |
| Inläggsrubrik: | |
jag irriterar mig på det... Jonatan är snäll och Heming är dum!!! Jag vill inte att heming ska se ut som jonatan men jag kan inte få bort bilden!!! Jag HATAR det!!!!!!
|
|
| Sida 1 av 2 | Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|