Sagan om Isfolket

Ett forum för dig som gillar Margit Sandemos böcker. Tänk på att bokdiskussioner kan innehålla spoilers! Hemsida: http://isfolket.se . FB-grupp: http://www.facebook.com/groups/281975791920972/ .
Aktuellt datum och tid: 29 mars 2024, 08:43

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 12 oktober 2011, 18:00 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Beast skrev:
Tilda skrev:
Hm... där har du förstås en poäng, min kära Galgdocka. Man var nog inte så hot som 30-åring på den tiden... Jag har nog tittat på för många amerikanska bibelfilmer (eller reklam för dem snarare)... Där är han alltid hemskt piffig...


Han lär inte ha sett så vidare bra ut. Det finns ju knappt några beskrivningar av honom, men man har hittat beskrivningar av historiker som i andra detaljer anses trovärdiga som beskriver Jesus som "Den fulaste av fula".


Vem har beskrivit Jesus? Jag trodde ingen hade någon aning om hur han såg ut. Jag vet att han avbildades på Konstantins tid som blond och blåögd och skägglös men att den senare bilden (betydligt mer judelik) tog över sedan.

Josephus som är den förste som nämner de kristna nämner ingenting om hans utseende vad jag vet och han skriver 25 år efter Jesus död.

I nya testamentet finns väl ingen beskrivning av honom? (Fast det är senare än Josephus iofs också)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 12 oktober 2011, 18:04 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Alltså, hur skulle man skriva en bra scen om manlig onani?

Kvinnlig onani är vackert. Mäns onani har verkligen alltid betraktats som ful.

Joe Rogan, min favoritstandupkomiker beskriver det väl när han säger att man alltid skäms lite grann när man är klar, de är aldrig "yeah! Wow vad jag är duktig!"

Jag gör ett försök att skriva en scen.

"Tengel tänkte tillbaka på de som hade hänt vid dörren. Han tänkte på Siljes lena kropp, hennes mottagande av honom och med ens fick han ner byxorna till knäna. Våldsamt började hans stora hand greppa hårt om hans eregerade mandom och han drog fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka medan klimax byggdes upp inom honom. Med ett utdraget stön sprutade han ner vedkubben och återgick till att hugga ved."

Det går säkert att göra bättre, men det är verkligen inte lika lätt som med kvinnor.

Eller så är det bara jag som inte ser charmen i det efter de 30.000 gånger man har gjort det :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 13 oktober 2011, 10:34 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Dan skrev:
Alltså, hur skulle man skriva en bra scen om manlig onani?

Kvinnlig onani är vackert. Mäns onani har verkligen alltid betraktats som ful.

Joe Rogan, min favoritstandupkomiker beskriver det väl när han säger att man alltid skäms lite grann när man är klar, de är aldrig "yeah! Wow vad jag är duktig!"

Jag gör ett försök att skriva en scen.

"Tengel tänkte tillbaka på de som hade hänt vid dörren. Han tänkte på Siljes lena kropp, hennes mottagande av honom och med ens fick han ner byxorna till knäna. Våldsamt började hans stora hand greppa hårt om hans eregerade mandom och han drog fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka medan klimax byggdes upp inom honom. Med ett utdraget stön sprutade han ner vedkubben och återgick till att hugga ved."

Det går säkert att göra bättre, men det är verkligen inte lika lätt som med kvinnor.

Eller så är det bara jag som inte ser charmen i det efter de 30.000 gånger man har gjort det :-)



:rofl2: Förlåt att jag skrattar men jag har inga problem att se problematiken där ja! Det var typ inte lika lockande som Villemos bergakung... ;) Men jag vet faktisk inte hur det skulle gå att beskriva manlig erotik mer lockande än den kvinnliga.
Det har väl bara "alltid varit så". Kvinnor skall inte ha många karlar för det är fult, menn skall vara kunniga och haft många kvinnor. Kvinnor får onanera allt dom vill för det är vackert, sexy och lockande medans män skall bara pumpa på en brud, inte med sin hand för det är snuskigt. Nej, jag tycker inte så själv, men det är så jag uppfattar att världen var/har varit i sina synpunkter.

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 13 oktober 2011, 13:24 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 11 april 2008, 17:12
Inlägg: 5521
Ort: Lite här och där. Fast mest här
Jag tycker din text är fin, Dan.
Manlig onani är lite "tabubelagt" för det är så "fult" och det är så "lätt" att kuta in på toa och dra en 2 ½ minuts runk..
Efter 30.000 orgasmer är det kanske inte lika fascinerande som de allra första men det spelar inte ngn roll tycker jag.
Dels är det en drift och dels så är det fint.

_________________
Memento mori


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 13 oktober 2011, 14:07 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Ja, det är inte tråkigt i alla fall. :-)

Bra att du skrattar, Rexy. Det var skrivet med glimten i ögat :-)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 13 oktober 2011, 14:49 
Red Goddess
Användarvisningsbild

Blev medlem: 26 mars 2006, 18:05
Inlägg: 7514
Ort: Delsbo
Dan skrev:
Ja, det är inte tråkigt i alla fall. :-)

Bra att du skrattar, Rexy. Det var skrivet med glimten i ögat :-)


Jag trodde nog det, var det skriven i djupaste allvar hade jag inte fått skrattattack framföre datorn tror jag nog :)
Men det är svårt att beskriva mannlig onani vackert på samma vis som kvinnor. Jag vet inte riktig varför..

_________________
Knowledge is a weapon. I intend to be formidably armed.
**
The silent blade screams louder on my skin than the pain inside my soul...
**
Besök min hemsida och blogg!
Samt min julblogg:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 15 oktober 2011, 16:23 
Baronessan på Elistrand
Baronessan på Elistrand

Blev medlem: 4 augusti 2006, 03:14
Inlägg: 21481
Ort: Gråstensholm
Det kan ju vara så att Margit är kvinna och har därför lite svårare att beskriva manlig onani än kvinnlig? :)

Dan, jag kan inte låta bli att fnissa lite åt din text :giggle:

_________________
Kära barn, var så snäll, det får inte ske!

Gå gärna med i Sagan om isfolket-föreningen, vi finns på facebook! https://www.facebook.com/SaganomIsfolket/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 17 oktober 2011, 10:49 
Gudom
Gudom
Användarvisningsbild

Blev medlem: 25 september 2005, 20:17
Inlägg: 3288
Ort: Fritsla!
Det blir inte så vackert, det är manligt och rejält. Blir det "bögigt" när det är vackert?
Jag tycker du behöver jobba lite på efterspelet, Dan:

Citat:
...och återgick till att hugga ved.
:rofl2:

_________________
Jag vaknar av att en vårvind vänder bladen
Solen står som ett rakblad på fasaden
Mitt emot mitt öppna fönster
Och ingen annan syns till...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 1 juli 2012, 18:43 
Isfolksfan
Isfolksfan

Blev medlem: 17 juni 2012, 19:09
Inlägg: 10
Ort: Mjölby
Jag har för mig att Erling hade lite roligt med sig själv i en av de sista böckerna, strax innan TdO tog död på honom. Va det inte Halkatla som fick igång honom och fick honom att upptäcka sin lem och vad den kunde användas till?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 6 juli 2012, 15:01 
Hörning

Blev medlem: 5 mars 2005, 20:10
Inlägg: 11269
Ort: Svarta Salarna
Vanja den Sköna skrev:
Jag har för mig att Erling hade lite roligt med sig själv i en av de sista böckerna, strax innan TdO tog död på honom. Va det inte Halkatla som fick igång honom och fick honom att upptäcka sin lem och vad den kunde användas till?


Stämmer bra det!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 24 augusti 2012, 19:18 
Dalens väktare
Dalens väktare
Användarvisningsbild

Blev medlem: 22 april 2007, 23:36
Inlägg: 6726
I bok nr.13 så finns en scen när Ulvhedin onanerar och fantiserar om Elisa. Det är när han har rymt med isfolkets skatt och är på väg mot fjällen men är i valet och kvalet om han ska vända tillbaka till Gråstensholm eller inte.

_________________
Be careful what you wish for 'cause you just might get it...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Manlig onani
InläggPostat: 5 oktober 2012, 10:21 
av Isfolket
av Isfolket
Användarvisningsbild

Blev medlem: 19 mars 2012, 20:54
Inlägg: 60
Ulvar onanerte ved et tilfelle i boken "utysket"


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012